اقدام بزرگ مرد 46 ساله در شهرکرد / او فرشته نجات شد

به گزارش رکنا،  هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای مرد ۴۶ ساله اهل شهرستان اردل این استان با رضایت خانواده، جداسازی و به افراد نیازمند اهداء شد.

زهرا سیاح روز شنبه افزود: این مرد ۴۶ ساله هفته گذشته به سبب بیماری قلبی و تنفسی در بخش ICU بیمارستان تامین اجتماعی فرخشهر بستری و پس از چند روز مرگ مغزی وی از سوی پزشک تایید شد.

وی ادامه داد: با تایید مرگ مغزی بیمار و اعلام رضایت خانواده این مرحوم، در نهایت با همکاری مطلوب بیمارستان تامین اجتماعی و انتقال وسایل جداسازی عضو از بیمارستان کاشانی شهرکرد به این بیمارستان، عملیات جداسازی عضو انجام گرفت.

سیاح با بیان اینکه عمل جداسازی عضو در استان تنها در بیمارستان کاشانی شهرکرد انجام می‌گیرد، تصریح کرد: به سبب خاص بودن این مورد و ثابت نبودن علائم حیاتی با هماهنگی‌های انجام گرفته این عمل در بیمارستان تامین اجتماعی فرخشهر انجام گرفت.

هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با انجام موفقیت‌آمیز این عمل جداسازی، کبد و کلیه‌ها به شیراز و نسوج به تهران ارسال شد.

سیاح افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ مورد اهدای عضو در استان انجام شده است.

 چهارمحال و بختیاری پس از تهران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد جزو ۵ استان فعال کشور در اهدای عضو است.

سالانه بین ۵ تا ۸ هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟