کشف اجساد 4 مرد در باغ شیراز

به گزارش رکنا، مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان چهار نفر را در شهر صدرای شیراز گرفت، همچنین بی‌احتیاطی در استفاده از سیلندر گاز باعث سوختگی دو نفر و آتش‌سوزی و تخریب بخشی از یک منزل مسکونی در منطقه صادق‌آباد شهرستان جهرم شد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد:‌ حادثه گازگرفتگی با مونوکسیدکربن ساعت هفت و ۳۲ دقیقه امروز به مرکز اورژانس اعلام شد که یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

محمد جواد مرادیان ادامه داد: ماموران اورژانس پس از مراجعه به محل حادثه در یک باغ با جسم چهار کارگر مواجه شدند که در اثر استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن خود دچار گازگرفتگی شده اند و جان باخته‌اند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس، ضمن هشدار به خانواده‌ها در مورد جدی گرفتن خطر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن گفت: منوکسید کربن گازی بی‌رنگ، بی‌بو و بی‌مزه است که در اثر سوختن ناقص تمام سوخت‌های آلی مانند گاز طبیعی، نفت، گازوییل، بنزین و چوب حاصل می‌شود.

مرادیان بیان کرد: این گاز را که به آن قاتل خاموش هم می‌گویند، ۲۰۰ برابر راحت‌تر از اکسیژن با گلبول‌های قرمز ترکیب می‌شود و سالانه هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشاند.

او افزود: وسایلی از جمله بخاری، اجاق گاز، شومینه و آبگرمکن‌هایی که دارای مشکل و نقص باشند و درست کار نکنند، این گاز را تولید و در هوا منتشر می‌کنند.

وی اظهار داشت: این گاز از طریق استفاده از پیک نیک در داخل فضاهای بسته، استفاده از بخاری‌های بدون دودکش در فضاهایی که مجهز به سامانه تهویه نیست و حتی از طریق اگزوز خودرو نیز تولید می‌شود.

همچنین بنا به اعلام سازمان آتش نشانی شهرستان جهرم، بی‌احتیاطی در استفاده از سیلندر گاز باعث سوختگی دو نفر و آتش‌سوزی و تخریب بخشی از یک منزل مسکونی در منطقه صادق‌آباد این شهرستان شد.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی جهرم شامگاه جمعه در این زمینه به ایرنا گفت: طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی جهرم مبنی بر آتش‌سوزی یک واحد منزل مسکونی در جاده صادق آباد جهرم، اکیپ عملیاتی سازمان وارد عمل شد.

علی مصلی‌نژاد افزود: پس از حضور مأموران مشخص شد این واحد مسکونی به دلیل بی‌احتیاطی استفاده از سیلندرگاز پیک نیک دچار حریق شده و بلافاصله با کمک اهالی در مدت ۱۵ دقیقه آتش‌سوزی خاموش و ایمن‌سازی صورت گرفت.

وی ابراز کرد: در این حادثه دو نفر از ساکنین منزل مذکور دچار سوختگی شدند که توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟