فیلم / گزارش خبرنگاران اعزامی رکنا به محل سقوط بهمن در توچال + جزییات
حجم ویدیو: 28.48M | مدت زمان ویدیو: 00:04:18

به گزارش رکنا، ظهر امروز، ریزش بهمن در فاصله ی ایستگاه های دوم تا پنجم توچال باعث کشته شدن یکی از هموطنانمان شد. 2 مصدوم حادثه سقوط توچال توسط نیروهای امدادی مستقر در منطقه پیدا شدند که یک مرد ۴۵ ساله زنده و نفر دوم که ۶۳ سال داشت، متأسفانه فوت شد.

در همین رابطه با حضور در مجموعه تفریحی توچال با فراهانی، رییس تیم عملیاتی امداد و نجات سازمان هلال احمر گفتگو کردیم که مشروح آن را در ذیل مشاهده می فرمایید.

فراهانی در رابطه با این حادثه به خبرنگار رکنا گفت: ساعت 11:45 امروز تماسی از سوی آتش نشانی با سازمان امداد و نجات کشور گرفته شد مبنی بر سقوط بهمن در محل قله توچال که بلافاصله تیم های سازمان در قالب 5 تیم عملیاتی به منطقه اعزام شدند. پس از عملیات جستجو و نجات مشخص شد که 2 نفر در پی این حادثه مصدوم شده اند.

فراهانی در ادامه گفت: حال یکی از این 2 نفر مساعد است و تنها چند جراحت جزیی در او به وجود آمده است اما متاسفانه نفر دوم علی رغم حضور به موقع نیروهای امداد و نجات و انجام حدود 2 ساعت عملیات احیا، جان خود را از دست داد.

رییس تیم عملیاتی سازمان هلال احمر در ادامه اظهار داشت: بر خلاف اخبار اولیه که حاکی از مصدومیت و گرفتار شدن 5 نفر در این حادثه داشت، تنها تلفات سقوط بهمن توچال همین 2 نفر بودند.

سقوط بهمن توچال

فراهانی پیرامون ابهامی که در مورد محل سقوط بهمن در منابع خبری وجود داشت نیز گفت: این اتفاق در یکی از مسیرهای فرعی درکه به سمت توچال اتفاق افتاد؛ در واقع سقوط بهمن در خارج از محدوده مجموعه تلکابین توچال رخ داده است. لازم به ذکر می دانیم که مجموعه توچال همکاری بسیار خوبی با تیم های عملیاتی ما داشت و در واقع برای سهولت کار بود که نفرات اعزامی سازمان امداد ونجات از تله کابین های این مجموعه استفاده کردند.

رییس تیم عملیاتی سزمان امداد و نجات در پایان اظهار داشت: با توجه به فصل سرما و بارش هایی که وجود دارد به مردم عزیزمان توصیه می کنیم نکات ایمنی را رعایت کنند و به هیچ عنوان تنهایی به کوهنوردی نپردازند و حتما همراه داشته باشند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهرداد امامی
آیا این خبر مفید بود؟