سقوط یک هواپیما در کوه سبلان  / دقایقی پیش رخ داد+ فیلم  و عکس
حجم ویدیو: 3.25M | مدت زمان ویدیو: 00:00:33

به گزارش رکنا ، اهالی سرعین هواپیما را در ارتفاع کم دیده اند ولی از سمت شهرستان مشگین شهر نیز صداهایی شنیده شده است.

 لاشه هواپیما توسط سرنشینان بالگرد ارتش در منطقه دامنه قله بابا مقصود از قله های کوه سبلان مشاهده شده و بالگرد هلال احمر و سایر نیروهای امدادی در حال اعزام به منطقه هستند.

یک مقام مسوول در استانداری اردبیل سقوط یک فروند هواپیما در آسمان این استان را تایید کرد و گفت : جزییات این حادثه در دست بررسی است.

وی گفت: اخبار مربوط به این حادثه از بررسی موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفته می‌شود این هواپیما که احتمالا نظامی بوده در قله سبلان سقوط کرده است.

چندین گروه از امدادگران هلال احمر و اورژانس اردبیل برای یافتن لاشه هواپیما و اطلاع از سرنوشت خلبان هواپیما به منطقه اعزام شده اند.

به گفته مقام‌های استانی جزییات این حادثه در دست بررسی است و اخبار مربوط به این حادثه پس از بررسی موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد

یک مقام مسئول تایید کرد که این هواپیما متعلق به ارتش بوده است.

منابع خبری و شاهدان عینی می‌گویند احتمال برخورد هواپیمای جنگنده با کوه وجود دارد.

گفته می شود بالگرد و تیم‌های امدادی هلال‌احمر در منطقه حاضر شده و در حال انجام ماموریت امدادی هستند.

اطلاعیه ارتش درباره سقوط جنگنده میگ 29

به گزارش روابط عمومی ارتش، یک فروند جنگنده میگ-29 نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در حین اجرای ماموریت دچار سانحه شد.

این جنگنده ساعاتی پیش در حین پرواز عملیاتی در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد.

خلبان این جنگنده سرهنگ محمدرضا رحمانی از خلبانان مجرب نیروی هوایی بوده است.

با وجود شرایط جوی نامساعد و برف‌گیر منطقه و صعب‌العبور بودن محل سانحه، تلاش برای مشخص شدن وضعیت خلبان جنگنده توسط تیم‌های جستجو و نجات هوایی و زمینی ادامه دارد.

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

هنوز اثری از هواپیمای سقوط کرده در سبلان پیدا نشده‌است

مسوولان سازمان‌های امدادی استان اردبیل می‌گویند که هنوز اثری از لاشه هواپیمایی که احتمالا در قله سبلان سقوط کرد، مشاهدنشده است .

رامین معبودی مدیرعامل هلال احمر استان اردبیل گفت: گروه‌های تخصصی این جمعیت از شهرستان‌های مشگین شهر، اردبیل و سرعین از چندین جهت به سمت قله سبلان حرکت کرده‌اند اما تاکنون اثری از لاشه و بقایای هواپیما مشاهده نشده است.

دکتر مجید محمد غریبانی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اردبیل نیز گفت: بلافاصله پس از گزارش‌های مردمی بالگرد این مدیریت به پروزار درآمده و با وجود گذشت حدود ۲ ساعت هنوز اثری از لاشه و بقایای هواپیما مشاهده نشده است.

وی بیان کرد: آمبولانس های این مرکز نیز به منطقه اعزام شده‌اند.

در این حال فرهاد عبدالعلی پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: اخبار و گزارش های منتشره در فضای مجازی در باره سقوط احتمالی هواپیما در قله سبلان تایید نمی‌شود.

وی بیان کرد: عملیات جستجوی نیروهای امدادی در سبلان بر اساس گزارش‌های مردمی صورت می‌گیرد و هنوز هیچ چیز در این زمینه قطعیت نیافته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 528618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟