گسل تبریز در حال فعال شدن است / همه چیز درباره زلزله تبریز  + نقشه گسل

به گزارش رکنا، دبیر شورای شهر تبریز با بیان اینکه گسل تبریز در حال فعال شدن است، گفت: در تبریز کمتر از 6.8 ریشتر زلزله رخ نخواهد داد باید برای این موضوع اقداماتی ترتیب دهیم.

 سعید نیکوخصلت در جلسه امروز شورای شهر تبریز به منظور تاکید بر ضرورت توجه به مخاطرات طبیعی و فجایع احتمالی زلزله در شهر تبریز زمان سخنرانی پیش از دستور خود را به کارشناسی از سازمان زمین شناسی شمالغرب کشور اختصاص داد.

سعید نیکو خصلت گفت: گسل تبریز در حال فعال شدن است.

وی افزود: در تبریز کمتر از 6.8 ریشتر زلزله رخ نخواهد داد باید برای این موضوع اقداماتی ترتیب دهیم.

بهترین مکان‌های تبریز غیرمسکونی شده است

سونیااندیش نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: بهترین مکان‌های تبریز، غیرمسکونی شده و در مکان‌های نامناسب کلی ساختمان و تاسیسات ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: به عنوان مسئولان شهری باید راه‌حل‌های اساسی برای گسل تبریز ترتیب دهیم و به این حوزه توجه بیشتری کنیم.

فریدون بابایی‌اقدم عضو شورای شهر تبریز همچنین در این خصوص اظهار داشت: تلنگرهایی در خصوص معضلات شهری باید مورد توجه همه نهادها قرار گیرد.

وی گفت: میزان آمادگی و تاب‌آوری شهرمان بسیار پایین بوده و آسیب‌هایی در حوزه شهری به چشم می‌خورد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: مقرر شده در جلد دوم طرح جامع تجزیه و تحلیل‌هایی ارائه شود.

غلامحسین مسعودی‌ریحان نیز در این خصوص گفت: شهروندان ساکن در تبریز به خوبی از خط گسل تبریز مطلع هستند و توجه به امر یک مطالبه شهروندی است.

وی اضافه کرد: برای موضوع گسل باید سیاست‌گذاری‌های کلان ارائه شود.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: اگر برای چرایی سئوال‌ها پاسخ پیدا کنیم می‌توانیم جلوی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را بگیریم و در نهایت می‌توانیم بگوییم پس از زلزله چه امکاناتی می‌توان برای آسیب‌دیدگان فراهم کرد.

محمدباقر بهشتی در ادامه سخنان دیگر اعضا شورای اسلامی شهر تبریز گفت: گسل شهر تبریز در سال ۱۳۵۵ گفته شده بود به طرف جنوب گسترش می‌یابد و بنابراین مدیرانی که تبریز را به سمت گسل گسترش داده‌اند به شهر خیانت کرده‌اند.

در این جلسه سازمان زمین شناسی شمال‌غرب کشور گزارشی مبسوط از آخرین وضعیت خط گسل تبریز و مناطق حادثه‌خیز ارائه کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527629 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟