آنفلوآنزا پرستار 42 ساله کرمانی را کشت + عکس

به گزارش رکنا، رئیس نظام پرستاری کرمان گفت: پرستار بردسیری در استان کرمان به دلیل مبتلا شدن به بیماری آنفلوآنزا از طریق سرایت آن از یک بیمار، روز گذشته فوت کرد.

امان الله ابوالقاسمی، رئیس نظام پرستاری کرمان با اشاره به فوت پرستار بردسیری، گفت: آنفلونزا H1N1 در سراسر کشور شایع شده است و تعداد بالایی از همکاران در بردسیر به این بیماری مبتلا شده‌اند. هفته گذشته نیز یکی از پرستاران اورژانس 115 پایگاه محور بردسیر به سیرجان به این بیماری مبتلا شد و روز گذشته فوت کرد.

وی ادامه داد: مرحوم فرهاد امیر پورسعید با 42 سال سن، هفته گذشته در پی ارائه خدمات به بیمار مبتلا به H1N1 به این بیماری مبتلا شد و از بیمارستان قائم بردسیر به بیمارستان افضلی پور کرمان منتقل شد و در تاریخ 16 آذر ماه دچار ایزوله تنفسی و روز بعد به ICU منتقل شد.

رئیس نظام پرستاری کرمان با اشاره به اینکه با توجه به شیوع بیماری آنفلونزا و مراجعه بیشتر مردم به بیمارستانها، کمبود نیرو مشهودتر است، اظهار داشت: از آن جایی که استخدام پرستاری در سال‌های اخیر متوقف شده و جایگزینی هم برای بازنشستگان وجود نداشته است، کمبود نیروی پرستاری به شدت قابل لمس بوده و همکاران با اضافه کار اجباری و شیفت‌های متعدد روبرو هستند؛ بنابراین پرستاران به شدت دچار خستگی و فرسودگی شده و به این دلیل مستعد انواع بیماری‌ها می‌شوند.

وی با بیان اینکه پرستاران و فوریت‌های پزشکی در برخورد با بیماران در صف اول درمان قرار دارند و به لحاظ سختی کار در معرض انواع بیماری‌های عفونی هستند، تصریح کرد: قانون ارتقا بهره وری و بازنشستگی پیش از موعد برای پرستاران بردسیر و فوریت‌های پزشکی اجرایی نمی‌شود؛ بنابراین پرستاران با بی انگیزگی به ارائه خدمات می‌پردازند.

ابوالقاسمی یادآور شد: جامعه پرستاری همچنین با طرح قاصدک و ادغام اضافه کار و کارانه مخالف هستند؛ بنابراین اضافه کار پرستاران باید پایان هر ماه پرداخت شود. متاسفانه معوقات جامعه پرستاری به شدت زیاد است و با توجه به اینکه این افراد از زندگی و سلامت خود می‌گذرند تا به مردم خدمات ارائه کنند؛ بنابراین باید به مشکلات پرستاران توجه شود.

رئیس نظام پرستاری کرمان افزود: امیدواریم مسئولین گام‌های مثبتی در خصوص رفع موانع خدمتی پرستاران بردارند و کارانه پرستاران نیز که چند سال هیچ گونه تغییری نداشته، افزایش یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟