اقدام فداکارانه منیژه مادر 52 ساله زنجانی

به گزارش رکنا،مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان روز شنبه گفت: منیژه سلیمانی ۵۲ ساله به علت آنوریسیم مغزی، دچار مرگ مغزی و در بیمارستان بوعلی سینای خرمدره بستری شده بود.

شهریار اماموردی افزود: پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.

وی اضافه کرد: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه روز گذشته انجام شد.

اماموردی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۳ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۲۵ مورد به اهدای عضو و پنج مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و ۱۶ مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.

این مسؤول ادامه داد: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گفته اماموردی، از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو، ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو است.

شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 525461 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟