خانواده شیرازی در یک قدمی مرگ بودند که نجات یافتند

به گزارش رکنا ، با اعلام ستاد فرماندهی مبنی بر احتمال انتشار گاز سمی منوکسید کربن در یک واحد مسکونی واقع در خیابان باهنر جنوبی آتش نشانان ایستگاه ۵ بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

با توجه به سردرد و سرگیجه مکرر اعضای خانواده و نگرانی از خطر گاز گرفتگی، از آتش نشانان درخواست کمک کردند که بی درنگ با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان نیرو‌های آتش نشانی برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند.

به گفته علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی، تیم امداد و نجات با حضور و بررسی‌های انجام شده در محل از وجود گاز منواکسیدکربن در داخل واحد مسکونی آگاه شدند و این در شرایطی بود که این خانواده بی اطلاع از خطری که این قاتل خاموش در کمین شان نشسته بود همچنان در این منزل زندگی می‌کردند.

او بیان کرد: بررسی اولیه آتش نشانان نشان داد که فضای این خانه با میزان زیادی از گاز منوکسیدکربن آلوده است و احتمال می‌رود ساکنان در معرض گاز گرفتگی قرار گیرند و جانشان به خطر افتد.

عدلو افزود: نیرو‌های آتش نشانی پس از انجام تحقیقات لازم، نصب غیر استاندارد لوله بخاری، در محیط بسته و همچنین نداشتن دودکش مناسب و استاندارد بر روی دودکش در قسمت پشت بام را علل بروز انتشار گاز منوکسیدکربن دراین واحد مسکونی ذکر کردند.

آتش نشانان با ارائه هشدار‌های ایمنی به تمامی ساکنین ساختمان در خصوص خطرات گاز گرفتگی و نیز رفع حتمی اشکالات توسط افراد متخصص به ماموریت خود پایان دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟