گرفتار شدن 6 نفر در آتش سوزی مهیب بلوار ابوذر+ تصاویر

آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان ابوذر با نجات 6 نفر از ساکنان، به خیر گذشت.

در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده دود و آتش از طبقه ی سوم یک منزل مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 10:25 روز گذشته نیروهای عملیات ۴۸ و ۱۱۷ را به همراه تیم نجات ۲ راهی محل حادثه در بلوار ابوذر، خیابان دهم فروردین جنوبی، کوچه ی شهبازی کرد.

احمد صفری مدیر منطقه ی ۸ عملیات که درمحل حادثه حضور داشت در این باره گفت: طبقه ی سوم یک ساختمان چهار طبقه ی مسکونی به مساحت ۷۰ متر مربع طعمه ی شعله های آتش شده و بنا به اظهار ساکنین و همسایگان چند نفر از اعضای ساختمان نیز داخل آن محبوس شده و توانایی فرار از محل را نداشتند.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان برای ایمن سازی محل حادثه با کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی وارد ساختمان شدند و همزمان با جستجو در واحدها برای یافتن محبوس شدگان به مهار و جلوگیری از سرایت شعله های آتش مشغول شدند.

صفری تصریح کرد: تیم نجات نیز پس از جستجو در داخل واحدها موفق به یافتن شش نفر از ساکنان که از ترس خفگی و سوختن در داخل واحدهای خود محبوس شده بودند رفتند و با استفاده از دستگاه های تنفسی همگی را سالم از ساختمان خارج و به محل امن منتقل کردند.

وی بیان کرد: در بین نجات یافتگان یک نوجوان ۱۲ و یک مرد ۴۵ ساله به چشم می خورد که به دلیل مصدومیت در حین آتش سوزی برای انتقال به مرکز درمانی به عوامل اورژانس سپرده شدند.

مدیرمنطقه 8 عملیات تصریح کرد: نیروهای عملیات پس از خاموش کردن کامل آتش سوزی، لکه گیری محل حادثه و ایمن سازی آن بار تحویل به مالکین، پس از ارائه تذکرات ایمنی به ساکنین، عملیات خود را پایان دادند.

Img20191207163834858

این مدیر عملیاتی آتش نشانی از مردم خواست که در بروز چنین حوادثی و زمانی که افراد موفق به فرار از محل نشده اند با حفظ خونسردی از باز کردن درب واحد به دلیل جلوگیری از ورود دود خودداری و حدالمقدور از ایمن ترین پنجره که دور از دود و محصولات آتش زا باشد برای تنفس استفاده کنند تا در کمترین زمان ممکن آتش نشانان برای نجات آنان اقدام کنندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 523871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟