شناسایی باند 5 نفره فیشینگ در قم

به گزارش رکنا ، سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان قم گفت: در راستای فعالیت و برخورد پلیس فتا با جرایم اینترنتی اخیراً اعضای باند ۵ نفره‌ای را شناسایی کردند که رده سنی آنان بین ۱۷ تا ۲۳ سال است و در زمینه کلاهبرداری و سرقت از حساب‌های بانکی مردم فعالیت داشتند.

سردار آقاخانی افزود: کلاهبرداران با انجام تبلیغات دروغین تحت عنوان نرم افزار‌های صیغه‌یابی، شارژ اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول، ارائه اینترنت‌های رایگان و ازدواج‌های حلال با ارسال تبلیغات به صورت گسترده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، مشتریان را به سمت درگاه‌های پرداخت‌های جعلی هدایت و حساب‌های بانکی آن‌ها را هک می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: تاکنون حدود ۴ هزار شماره کارت هک شده مردم از متهمان استخراج شده است و بررسی برای شناسایی صاحبان حساب‌ها و میزان وجوه سرقتی در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار دارد.

سردار آقاخانی ادامه داد: با هوشیاری و تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان و حمایت دستگاه قضائی و با توجه به پیچیدگی فراوان این نوع جرایم، نهایتاً موفق شدند کلاهبرداران را در استان‌های آذربایجان غربی، مرکزی و تهران شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان عنوان کرد: از متهمان تجهیزاتی مانند انواع گوشی‌های همراه، سیستم‌های اینترنتی، لپ تاپ و سیم کارت که برای انجام اعمال مجرمانه از آن استفاده می‌کردند، کشف شد.

او با بیان اینکه اعضای این باند بیش از یک سال است که در امر فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی در سطح کشور فعالیت دارند، گفت: اقدامات و اشراف عملیاتی به وسیله پلیس فتا استان قم صورت گرفته، اما متهمان در استان‌های یاد شده دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم به شهروندان توصیه کرد: مردم نسبت به تبلیغات فضای مجازی هوشیار بوده و توجه ویژه‌ای داشته باشند، جرایم اینترنتی از پیچیدگی خاصی برخوردار است و نیاز است مردم با کسب و ارتقاء علم و آگاهی در این زمینه از افتادن در دام کلاهبرداری و سرقت اینترنتی پیشگیری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521519 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟