مبارزه با ملخ های صحرایی در سیستان و بلوچستان آغاز شد + فیلم
حجم ویدیو: 4.69M | مدت زمان ویدیو: 00:00:47

به گزارش رکنا ، غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: از چهارم آبان ماه سال جاری ملخ صحرایی از پاکستان وارد شهرستان های چابهار، سرباز، نیکشهر، فنوج ،قصر قند و کنارک شده است‌.

هچوم ملخ 3

او ادامه داد: دبیر کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی فائو مبنی بر احتمال مهاجرت مجدد ملخ صحرایی از مناطق تولید مثل تابستانه در مرز بین کشور‌های هند وپاکستان به سوی نوار ساحلی دریای عمان خصوصا جنوب استان سیستان و بلوچستان، را هشدار داده بود.

زورقی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل کشت و کار محصولات زراعی و افزایش سبزینگی در مناطق جنوبی استان بر اثر بارندگی‌های ماه‌های قبل، حرکت ملخ‌های بالدار به این مناطق می‌تواند یک خطر جدی برای بخش کشاورزی محسوب شود.

هجوم ملخ 2

او تصریح کرد: در هجوم آفت ملخ صحرایی در اسفندماه سال گذشته به استان، سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان با بهره گیری از همه امکانات، درسطح ۲۱۱هزار و ۵۳۵ هکتار با ملخ صحرایی مراتع و اراضی زراعی استان مبارزه کرد و مانع آسیب رسانی به بخش کشاورزی استان گردید.

زورقی ادامه داد:درموج دوم سطح مبارزه با ملخ صحرایی در استان سیستان وبلوچستان از ۱۱ آبان ماه آغاز شده و تا پایان۲۲ آبان سال ۹۸ در شهرستان فنوج ۲۱ هکتار ( ۲۱هکتاربالدار) ،کنارک ۱۰۰ هکتار(۱۰۰هکتار بالدار ) ،سرباز ۶ هکتار(۶هکتاربالدار ) و در مجموع ۱۲۷ هکتار (۱۲۷ هکتار بالدار) علیه ملخ صحرایی سم پاشی شده است.

هجوم ملخ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به رصد این آفت در شهرستان‌های جنوبی استان توسط کارشناسان حفظ نباتات سازمان، از همه بهره برداران بخش کشاورزی خواست در صورت مشاهده دستجات ملخ مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی اعلام نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟