توقیف 850 کیلو گوشت قرمز فاسد در قزوین

به گزارش رکنا، مهدی جلوخانی اظهار کرد: با توجه به گزارشهای رسیده مبنی بر فروش گوشت منجمد تاریخ مصرف گذشته در برخی از واحدهای عرضه، گشتهای بازرسی و نظارت دامپزشکی، بازدیدهای شبانه روزی از رستورانها و مراکز عرضه را در دستور کار قرار داده و در همین راستا، مقدار ۴۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز منجمد تاریخ گذشته در یکی ازمراکز عرضه سطح شهر قزوین کشف کردند که گوشتهای منجمد تاریخ گذشته توقیف و متصدی متخلف واحد عرضه، به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: در همین راستا کارشناسان دامپزشکی در گشت مشترک بازرسی با کارشناسان ادارات تعزیرات، صنعت و معدن در یکی از شهرکهای اطراف قزوین، ۴۵۰ کیلو گوشت قرمز گرم، که به روش غیر اصولی در فریزر نگهداری شده بود را توقیف کرده و پرونده تخلف صورت گرفته را به مراجع قضایی ارجاع دادند.

جلوخانی به متصدیان مراکز عرضه، رستورانها، غذاپزی ها و متصدیان آشپزخانه های مراکز آموزشی و درمانی تاکید کرد: فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و در هنگام خرید گوشت قرمز، مرغ و ماهی، به موارد بهداشتی از جمله تاریخ تولید، انقضا و ... توجه کنند.

سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشهای مردمی مرتبط با دامپزشکی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 520722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟