فرماندار ابهر: سهمیه بندی بنزین از قاچاق سوخت جلوگیری می‌کند

به گزارش رکنا، وجیه الله نوروزی روز دوشنبه با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و اصلاح قیمت بنزین، اظهار داشت: از آثار اجرای مجدد طرح سهمیه بندی بنزین ایجاد شرایط عادلانه در مصرف آن است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیش از این بیشترین بهره از یارانه بنزین را افرادی می‌بردند که خودروی بیشتری داشتند و بخشی از جامعه که مصرف چندانی از بنزین نداشتند از این یارانه بی بهره بودند.

وی با تاکید بر عدالتی که در پی اجرای این طرح برقرار خواهد شد، خاطرنشان کرد: سهمیه بندی شرایط مصرف را عادلانه می کند.

نوروزی تاکید کرد: با توجه به اینکه در این بحث فقط قیمت بنزین افزایش داشته و قیمت سوخت هایی نظیر گازوئیل تغییری نداشته از این رو تاثیری در حمل و نقل و سوخت خودروهای سنگین نخواهد داشت در نتیجه اثرگذاری خاصی برای افزایش قیمت سایر کالاها نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: همه افراد در اجرای این طرح که به تایید سران قوا رسیده و مورد حمایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفته باید کمک کنیم که به طور یقین تلاش ها و نگاه ها در اجرای این طرح حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه است.

فرماندار ابهر صرفه جویی و مدیریت مصرف سوخت توسط مصرف کننده را از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: در واقع با سهمیه‌بندی توسط خود مردم مصرف بنزین مدیریت می شود تا این ثروت ملی برای آیندگان نیز باقی بماند.

علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی رئیس‌ دفتر رئیس جمهوری و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تأکید کرده‌اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است. همچنین دولت با توجه به دغدغه‌هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی که از این مسیر به دست می‌آید در قالب یارانه‌ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون‌نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهمترین مساله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.

دولت تاکید کرده است که به سرعت سازوکار پرداخت یارانه اصلاح قیمت بنزین اعلام می‌شود و ۶۰ میلیون ایرانی از آن بهره‌مند خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 518883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟