عملیات نجات برای رهایی 4 دانشجو از سرمای حاصب بارش برف در شیرین آباد+ تصاویر و جزییات

به گزارش رکنا، بارش برف در برخی نقاط به‌خصوص در ارتفاعات و شمال استان سمنان، این مناطق را سفیدپوش کرد و در عین حال، سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم شد.

بارش برف در برخی محورهای ارتباطی استان سمنان به‌ویژه در مناطق روستایی شمال استان و مرز استان‌های سمنان با مازندران و گلستان، سبب شد تا شاهد کندی در تردد خودروها و انسداد برخی محورهای استان باشیم.

روز پرکار راهداران

بارش نخستین برف پاییزی، راهداران را نیز به میدان آورد و سبب شد تا آنها روز پرکاری را تجربه کنند.

احساس منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به بارش نخستین برف پاییزی در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های شاهرود و مهدی‌شهر گفت: برف در محورهای فولادمحله، چاشم، پشتکوه و مهدی‌شهر و برخی روستاهای شهرستان شاهرود گزارش شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه در محورهای برف‌گیر این استان تردد با زنجیر چرخ انجام می‌شود، گفت: راهداران استان و راهداری‌ها فعال هستند و به‌سرعت نسبت به پاک‌سازی جاده‌ها از برف و بوران اقدام می‌کنند.

نجات دانشجویان گرفتار

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از انجام عملیات نجات خودروهای گرفتار در برف در برخی مناطق این استان خبر داد.

مظفر محمدخانی بیان کرد: عملیات نجات خودروهای گرفتار در برف در محور شاهرود به آزادشهر انجام شد. مأموریت در محدوده منطقه تپه زینی به سمت پموچال صورت گرفت.

۴ نفر دانشجوی گرفتار در برف در محور شیرین‌آباد نجات یافتند

وی تصریح کرد: در این عملیات، چهار نفر دانشجوی گرفتار در برف در محور شیرین‌آباد و به دنبال آن نجات پنج نفر در محدوده دالان بلوط نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اضافه کرد: پایگاه امداد کوهستان جنگل ابر با 6 نفر از نیروهای عملیاتی خود در این حوادث به مردم خدمات‌رسانی کردند.

انسداد برخی جاده‌ها

تقی کبیری، رئیس پلیس راه استان سمنان هم به فارس گفت: با درخواست پلیس راه استان مازندران و به علت بارش برف و کولاک و لغزندگی جاده در مسیر کیاسر-سمنان محدوده تلمادره، این جاده در هر دو مسیر رفت و برگشت تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون وضع تردد در همه محورهای استان سمنان عادی و روان است؛ اما رانندگان باید مراقب باشند.

هم‌اکنون وضع تردد در همه محورهای استان سمنان عادی و روان است

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: مسافران در صورت الزام به مسافرت‌های زمستانی، وسایل گرم، سوخت کافی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

کبیری ادامه داد: به علت بارش برف، بوران شدید و لغزندگی راه، محور شاهرود-گرگان از مسیر توسکستان تا اطلاع بعدی بسته شده است.

برف در محور فیروزکوه

بارش برف پاییزی، بخش‌هایی از جاده سمنان- فیروزکوه را هم سفیدپوش کرد. تصاویر زیر از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهدای فولاد محله در این محور حجم بارش را نشان می‌دهد.

گشت در مسیرهای برفی

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان و رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مهدی‌شهر نیز امروز از محور شهمیرزاد- فولادمحله و محور شلی- هیکو در منطقه پشتکوه بازدید کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مهندس معاون راهداری این اداره کل هم از راهدارخانه آهوان در جاده تهران- مشهد بازدید کردند.

تیم گشت راهداری اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دامغان در محور دامغان- گلوگاه حضور دارد. حضور تیم گشت راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در محور فولادمحله نیز گزارش شده است.

مراقب باشید

پیش‌بینی بارش سنگین باران و برف در روزهای آتی برای استان‌های شمالی مرکزی و حتی جنوبی کشور انجام شده است.

مسؤولان از مردم خواسته‌اند تا از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری و قبل از سفر برای اطلاع از آخرین وضع راه‌ها به ۱۴۱ مراجعه کنند.

سالانه دست‌کم ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند

با همکاری نیروهای خدماتی و امدادی استان سمنان در راستای کنترل محورها و خدمات‌رسانی هر چه بهتر به هم‌وطنان مسافر اقدام می‌شود.

سالانه دست‌کم ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند. حدود ۶۰۰ کیلومتر از محور تهران-مشهد در استان سمنان واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 518316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟