به گزارش رکنا،محمدرضا پورمحمدی در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با ارائه آخرین آمار، عملکردها و اقدامات در مورد زلزله اخیر، اظهار کرد: متاسفانه بامداد امروز شاهد زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در منطقه ترک شهرستان میانه بودیم که سایر شهرستان‌های استان نیز تحت تاثیر این زمین لرزه قرار گرفتند.

وی با بیان این‌که علی‌رغم اینکه شدت این زمین لرزه بسیار بالا بود؛ اما خوشبختانه عمق زمین لرزه کم بوده است، گفت: تاکنون ۵ فوتی در اثر این زمین لرزه گزارش شده است و ۳۰ خانه در روستای ورنکش به طور کامل تخریب شده و دیوار برخی از خانه‌ها ترک برداشته است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: باتوجه به این‌که این زمین لرزه ساعات دیر وقت شب به وقوع پیوسته و به علت تخریب کامل ۳۰ خانه، امکان افزایش تلفات وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ روستا در کانون زمین لرزه بوده که از تمامی آن‌ها بازدید به عمل آمده و نگرانی چندانی وجود ندارد؛ خوشبختانه از لحظات اولیه مدیریت بحران شهرستان‌ها و استان تشکیل یافته است و از سویی نیز نیروهای امدادی به منطقه اعزام شده و امکانات اسکان موقت از سوی هلال احمر استان فراهم شده است.

وی متذکر شد: خوشبختانه در منطقه‌ای که زمین لرزه به وقوع پیوسته منطقه روستایی بوده و تراکم جمعیت کم است و در سایر شهرستان ها اعم از سراب، چاراویماق، هشترود و بستان آباد مشکلات خاصی وجود ندارد و مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

پورمحمدی تصریح کرد: باتوجه به این‌که استان ما یک منطقه زلزله خیز است، آمادگی‌های لازم را داشته و زیر ساخت‌ها و تمهیدات لازم از قبل فراهم شده است.

وی همچنین از به کارگیری بالگرد برای ادامه عملیات جست‌وجو و نجات خبر داد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 516342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟