به گزارش رکنا، پلیس انگلیس بر این باور است که تمام افرادی که جسدهای آنها در کانتینر یک کامیون در شرق لندن پیدا شد، تبعه چین هستند.

این کامیون تریلی که در قسمت بار آن ۳۹ جسد وجود داشت، روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر در جنوب شرقی شهر لندن و در منطقه صنعتی «گریز» واقع در شهرستان «اسکس» کشف شد.

در بیانیه روز پنجشنبه ۲۴ اکتبر پلیس آمده است: «از میان ۳۹ جسد کشف شده، ۳۸ نفر بزرگسال هستند و یکی از آنان هم که پیش از این گزارش شده بود احتمالا نوجوان بوده، در واقع زنی جوان بوده است. جنسیت ۸ نفر از این افراد مونث است و باور ما بر این است که همه ۳۹ نفر تبعه چین هستند.»

پلیس انگلیس در بیانیه خود تاکید می‌کند که برای مشخص شدن دلیل مرگ این افراد و شناسایی هویت آنان نیاز است تا روند پزشکی قانونی به صورت کامل طی شود.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که کارمندان سفارت این کشور در انگلیس برای تایید اطلاعات مربوط به اجساد کشف شده راهی محل کشف کامیون شده‌اند.

روز گذشته پلیس انگلیس اعلام کرد که راننده این کامیون، مردی ۲۵ ساله اهل ایرلند شمالی است و به ظن قتل ۳۹ نفر بازداشت شده است.

شامگاه روز چهارشنبه یکی از اعضای شورای محلی شهرستان «آرما» در ایرلند شمالی هویت راننده کامیون را شناسایی کرد. به گفته پاول بری این فرد «موریس رابینسون» نام دارد و شهرستان آرما در ایرلند شمالی محل سکونت وی است.

با این وجود تاکنون پلیس اسکس هویت راننده را به صورت رسمی تائید نکرده است.

نخست‌وزیر بلغارستان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با یک شبکه خبری این کشور اعلام کرد که کامیون حامل ۳۹ جسد، کشف شده در انگلیس در بلغارستان به ثبت رسیده اما از سال ۲۰۱۷ به این سو وارد این کشور نشده است.

شامگاه چهارشنبه کامیون دیگری حامل ۹ سرنشین در کانتیر در بزرگراهی واقع در شهرستان «کنت» در جنوب شرقی انگلیس پیدا شد. به گفته پلیس این منطقه همه این افراد زنده هستند.

در بیانیه پلیس شهرستان کنت گفته شده است که سلامتی این افراد پیش از انتقال به اداره مهاجرت توسط امدادگران اورژانس بررسی شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 513257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟