انتقال ۳۰۰ زائر مصدوم ایرانی به مراکز درمانی عراق

به گزارش رکنا، ابراهیم تاجیک نوری با بیان اینکه در ستاد مرکزی اربعین، دو وظیفه امداد و انتقال مصدومان در شرایط عادی و جستجو و نجات در شرایط اضطراری به سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر محول شده است، از اختصاص ۱۳ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۵۰ نفر کادر امدادی شامل نجاتگر، پزشک، پرستار و اعضای تیم واکنش سریع دو استان برای این تحقق این وظیفه در شهر نجف اشرف خبر داد.

مسئول قرارگاه امداد و نجات در نجف اشرف با بیان اینکه هم اکنون و دو روز مانده به اربعین حسینی نزدیک به ۳۰۰ مورد انتقال مصدومان در داخل عراق را انجام داده ایم و نزدیک به ۶۰ نفر را نیز به مرز منتقل کرده ایم، از فعالیت قرارگاه امداد و نجات به عنوان یکی از حلقه های اصلی فرایند درمان در مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نام برد.

تاجیک نوری توضیح داد :مصدومان بدحال از جمله مصدومان سوانح ترافیکی باید بلافاصله به درمانگاه‌های هلال احمر انتقال پیدا کنند و بعد از دریافت خدمات اولیه در این درمانگاه ها، در صورت نیاز به بیمارستان های عراق یا مراکز درمانی کشورمان منتقل شوند که قرارگاه امداد و نجات این وظایف را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امداد و انتقال زائران ایرانی اربعین حسینی خادم خادمان اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند، افزود: اغلب اوقات خادمان زائران در موکب های برپا شده در شهر نجف برای درمان بیماری های خود به جمعیت هلال احمر مراجعه می کنند و در سخت ترین شرایط به بالین آنها می روند..

تاجیک نوری اظهار داشت: برای سایر هموطنان نیز دیدن فردی با لباس هلال احمر در یک کشور غریب مایه دلگرمی است چرا که می دانند این فرد هم آموزش دیده و متخصص است و هم نیروی داوطلب و همه اینها باعث دلگرمی آنها می شود.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، ماموریت اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

این مرکز پزشکی عهده‌ دار تمامی مسائل بهداشتی و درمانی زائرین ایرانی در سه کشور زیارتی عربستان، عراق و سوریه است که با جذب و بهره­ گیری از کادر بهداشتی و درمانی مجرب کشور در سطوح مختلف با ایجاد بیمارستان و درمانگاه ­های عمومی و تخصصی در کشورهای هدف به زائرین ایرانی این کشورها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می­‌کند.

اربعین مصادف با ۲۰ صفر چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان در سال ۶۱ هجری قمری در صحرای کربلا است.

هر ساله شیعیان زیادی به صورت پیاده و سواره به سوی کربلا برای زیارت مزار امام حسین (ع) عزیمت می کنند، این سنت از قدیم الایام در میان مسلمانان مرسوم بوده است. میلیون ها عاشق و شیدا از روزها قبل در تدارک سفر به کربلا و زیارت مزار سرور و سالار شهیدان هستند. شمار زایران کربلا در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و به یکی از بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان تبدیل شده است.

راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.

مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و هزار و ۴۵۲ ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.

برای پیاده ‌روی کل مسیر زمانی در حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟