آخرین خبر از حادثه وحشتناک برای 5 مهندس زن و مرد ایرانی / راننده عراقی مقصر است

به گزارش رکنا، هویت 6 جانباخته حادثه تصادف اتوبوس زائران ایرانی در عراق مشخص شد. 5 دانشجوی مهندسی دانشگاه خواجه نصیر همراه با کودکی یک‌ساله، جانباختگان این حادثه هستند.

احسان، نجمه، حدیثه، مطهره و مینا پنجشنبه‌ شب در حالی‌که تنها 15کیلومتر از مرز مهران دور شده بودند، در خاک عراق جانشان را از دست دادند؛ دانشجویانی که همراه با عده‌ای از همکلاسی‌هایشان عازم کربلا بودند، اما به مقصد نرسیدند.

اتوبوس این دانشجویان در حالی‌که عازم نجف بود، با اتوبوس دیگری برخورد کرد و برخی از سرنشینان ایرانی این اتوبوس عراقی کشته و برخی زخمی شدند.

بنی احمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیر طوسی تهران در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: تمام امور مربوط به انتقال پیکر جانباختگان به کشور انجام شده است و ظهر امروز 22 مهر ماه پیکرشان وارد خاک ایران می شود و کارهای مربوط به پزشکی قانونی از جمله غسل و کفن و امور بیمه ای در حال هماهنگی است.

وی افزود: بعد از انجام این کارها در بهشت زهرا(س) تهران پیکر دانشجویان جانباخته به شهرهای خود منتقل می شوند. خانواده های این دانشجویان در شهرهای مشهد، اصفهان و لنگرود برای عزیزان شان مراسم خاکسپاری برگزار می کنند و بعد از آن مراسم ختم و بزرگداشت هم در دانشگاه خواجه نصیر برگزار خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

اتوبوس عراقی نقص فنی داشت

نقص فنی، سرعت بالا و نبود گاردریل در جاده سه عاملی است که به گفته رئیس دانشگاه خواجه ‌نصیر باعث بروز این حادثه دلخراش شده است. ‌

فرهاد یزدان‌دوست، رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به حادثه تصادف اتوبوس حامل ‌دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر که پنجشنبه 18 مهرماه در خاک عراق و در ‌نزدیکی مرز مهران رخ داد، گفت: «در این حادثه 6 نفر جان‌شان را از دست دادند که پیگیری روند ‌تحویل اجساد در مرز مهران به خانواده دانشجویان توسط جمعیت هلال‌احمر انجام می‌شود.»

او ‌همچنین درباره آخرین وضع مصدومان این حادثه هم توضیح داد: «در این حادثه فرزند یک ساله ‌زوج دانش آموخته جان خود را از دست داد. همچنین ۲ نفر از دانش آموختگان نیز در بخش ICU ‌بیمارستان بستری هستند و تیم پزشکی روند درمان و وضع آنها را کنترل می‌کند.»‌

آن‌طورکه روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیر می‌گوید، 120 نفر از دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه در قالب دو کاروان عازم کربلا شدند. این افراد بدون هیچ مشکلی به مرز مهران رسیدند، اما پس از وارد شدن به خاک عراق، به دلیل نبود وسایل حمل‌ونقل کافی، آنها در گروه‌های کوچکتر سوار اتوبوس شدند تا به نجف برسند و ظاهرا این پنج نفر همراه با 15 نفر دیگر از دانشجویان این دانشگاه هم سوار همان اتوبوسی شدند که چند کیلومتر بعد از مرز مهران تصادف کرد.

بنی‌احمدی، مدیر روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیر به شهروندآنلاین می‌گوید: «ظاهرا تصادف ساعت 9 پنجشبه شب رخ داده است. اتوبوسی خالی از طرف مقابل با اتوبوس این عزیزان برخورد کرد. آن‌طور که به ما اعلام شد، شدت برخورد به‌حدی بود که یکی از اتوبوس‌ها آتش گرفت و متاسفانه 6 نفر از سرنشینان آن جانشان را از دست دادند.»

او درباره هویت جانباختگان هم توضیح داد: «مینا کرامتی راد همراه پسر یک‌ساله‌اش جانشان را از دست دادند. این خانم دانش‌آموخته رشته مکانیک این دانشگاه بود. متاسفانه مهدی برهانیان همسر این خانم هم که از دانش‌آموختگان همین دانشگاه بود در این حادثه بشدت مجروح شد و درحال حاضر هم در کماست.

احسان نوبخت، دانش‌آموخته رشته مکانیک همراه با همسرش نجمه ‌هارونی، دانش‌آموخته مهندسی صنایع هم جانشان را از دست دادند. قرار بود این دو نفر بعد از پایان ماه صفر مراسم ازدواجشان را برگزار کنند.» او ادامه داد: «مطهره ‌هاشمی‌فر، دانشجوی هوافضا و حدیثه ملکی، دانشجوی عمران این دانشگاه هم در بین جانباختگان این حادثه هستند.»

به گفته بنی‌احمدی، همه مجروحان این حادثه طی روزهای جمعه و شنبه به ایران منتقل شده‌اند که عده‌ای از آنها در بیمارستان مهران و بقیه هم در بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

سه نفر از مجروحان این حادثه به دلیل وخامت حالشان به تهران منتقل شدند: «حال سه نفر از مجروحان وخیم بود. آنها به بیمارستان بقیه‌الله(عج) منتقل شدند. مهدی برهانیان که همسر و فرزندش را در این حادثه از دست داده، یکی از این سه نفر است. البته با تلاش کادر درمانی وضع هر سه مصدوم پایدار شده است.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 509887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟