به گزارش رکنا، سردار روح‌الامین قاسمی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اظهارداشت: شعار هفته نیروی انتظامی امسال « پلیس هوشمند، امین مردم» است که برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و غیره در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است، خاطرنشان کرد: ناجا بر سر امنیت مردم با کسی تعارف ندارد و با هنجارشکنانی که برهم زننده نظم و امنیت جامعه هستند، به شدت و قاطعانه برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه امنیت باید بر پایه مردم بنا شود تا پایداری داشته باشد، گفت: تعامل ناجا با مردم سبب افزایش اعتماد عمومی و در نهایت مشارکت بالای شهروندان در تأمین و حفظ امنیت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش 112 درصدی انواع سرقت‌ها در استان اظهارداشت: در 6 ماهه نخست امسال 53 درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان کشف شده است.

سردار قاسمی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه سرقت از منزل 83 درصد، سرقت از مغازه 31 درصد، سرقت از اماکن 56 درصد، سرقت خودرو 4 درصد، کشف سرقت احشام 63 درصد و سرقت به عنف نیز 35 درصد منجر به کشف شده است.

وی با بیان اینکه 100 درصد جرایم خشن در استان کشف می‌شود، گفت: در این مدت چاقوکشی در استان 33 درصد و نزاع دسته‌جمعی نیز 40 درصد بیشتر شد. این در حالی است که شاهد افزایش کشفیات در این جرایم هستیم.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کاهش 26 درصدی قتل در 6 ماهه امسال افزود: از ابتدای امسال 29 فقره قتل در استان به وقوع پیوست که نسبت به مدت مشابه سال قبل 103 درصد قتل‌ها منجر به کشف شد.

وی با اشاره به تشکیل یکهزار و 461 فقره پرونده در جرایم مربوط به قاچاق کالا و ارز در استان عنوان کرد: در این مدت یکهزار و 304 قاچاقچی دستگیر، 313 خودروی حامل کالای قاچاق کشف و توقیف شده است.

سردار قاسمی گفت: در 7 مرحله اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از 19میلیارد و 680 میلیون تومان کالای قاچاق در استان کشف شد.

وی درباره کشف و برخورد با جرایم اقتصادی در استان نیز بیان داشت: از ابتدای امسال 18 فقره زمین‌خواری به مساحت 280 هزار هکتار در استان کشف شد که ارزش ریالی این اراضی بیش از 6 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

فرمانده انتظامی استان افزود: همچنین یک فقره تسهیلات غیرمجاز بانکی به ارزش به بیش از 19 میلیارد تومان در استان کشف و سه نفر نیز دستگیر شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟