نوجوان اراکی حساب 16000 شهروند ایرانی را هک کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ «حسن مفخمی» روز سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی افزود: این حجم سرقت به وسیله یک نوجوان در کشور بی‌سابقه است ضعف سیستم بانکی زمینه مستعدی برای شمار بالای سرقت اطلاعات این هکر بوده است.

وی بیان کرد: حفظ اطلاعات بانکی و استفاده از درگاه اینترنتی مطمئن و فعال شدن رمز دوم یک‌بار مصرف از سرقت اطلاعات شخصی کاربران جلوگیری می‌کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه افزود: رویکرد پلیس در راستای کاهش انواع جرایم بهره‌گیری از فعالیت پلیس هوشمند به عنوان نسل دوم است.

سرهنگ مفخمی اظهار داشت: امنیت مقوله‌ای زیرساختی است که در صورت هرگونه ضعف در این خصوص عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متاثر می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: میزان سرقت در استان امسال ۴۸ درصد افزایش یافته است که در این خصوص اولویت شناسایی جرایم در دستور کار این نهاد قرار گرفته و نخستین اولویت آسیب‌شناسی سرقت بوده است.

سرهنگ مفخمی افزود: ربودن احشام شایع‌ترین نوع سرقت در استان مرکزی گزارش شده که در ۲ ماه اخیر یک درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: هفت درصد متوفیان استان در نیمه نخست امسال در جریان حوادث رانندگی اجان باخته‌اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: نزاع و درگیری از جرایم پرتعداد در استان مرکزی است که در سال جاری آمار آن سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

سرهنگ مفخمی افزود: ارزش ریالی کالا قاچاق کشف شده در این استان در ۲ ماه اخیر ۱۱۲ درصد و کشف مواد مخدر نیز ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی اظهار در ادامه داشت: تماس با سامانه ۱۱۰ انتظامی امسال در این استان در حوزه عملیات پلیس ۱۹ درصد و برخورد با متخلفان ۲۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: وقوع جرایم سایبری در استان امسال ۱۰۵ درصد افزایش داشته و در کشف جرایم سایبری نیز رشد ۱۰۹ درصدی اتفاق افتاده است.

سرهنگ مفخمی افزود: ربودن خودرو بیشترین نوع سرقت در استان را به خود اختصاص داده است که شهرستان اراک با فراوانی ۵۰ درصدی بیشترین آمار این جرم را داشته است.

وی اظهار داشت: ۶ هزار و ۵۰۸ دستگاه موتورسیکلت نیز نیمه نخست امسال در استان مرکزی توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: طرح ناظر ۲ با هدف جلوگیری از کشف حجاب در استان مرکزی با موفقیت اجرا شد و آمار این ناهنجاری در استان کاهش یافته و امید می‌رود که به‌زودی ناظر سه و چهار نیز در استان اجرایی شود.

سرهنگ مفخمی افزود: دستگیری سارقان در استان مرکزی نیمه نخست امسال ۲۶ درصد رشد داشته است و اغلب آنان معتادانی هستند که نسبت به سرقت محصولات کشاورزی اقدام می‌کنند.

وی اظهار داشت: استفاده از هرگونه سلاح گرم و سرد در استان خط قرمز نیروی انتظامی است زیرا این مهم شروع هرگونه شرارت است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: تماس با سامانه پلیس ۱۱۰ استان در سال جاری ۱۱۸ درصد رشد داشته است و افزایش تماس غیرفوریتی سبب شده که ارایه خدمات در حوزه موضوعات فوریتی با کندی و نارضایتی همراهد باشد.

معاون اجتماعی انتظامی استان مرکزی گفت: در هفته نیروی انتظامی ۳۴۵ برنامه با ۳۶ عنوان در حوزه درون و برون سازمانی در استان مرکزی برگزار می‌شود.

سرهنگ «محمود خلجی» افزود: صبحگاه مشترک انتظامی، غبارروبی مزار شهدا، کوه‌پیمایی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، بازدید از موزه‌ها، برگزاری کارگاه بهداشت روان خانواده، دیدار فرماندار انتظامی با کارکنان، برگزاری نشست علمی و تخصصی، بازدید دانش‌آموزان از مراکز انتظامی، حضور کارشناسان انتظامی در مساجد و مدارس، راه‌اندازی قطار نظم و دوستی و همایش طلایه‌داران اقتدار یگان ویژه در مدارس را از جمله برنامه‌های نیروی انتظامی استان در هفته نیروی انتظامی است.

یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر در ۱۲ شهرستان استان مرکزی ساکن هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 507176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟