دردناکترین عکس از جسد یک خرس قهوه‌ای / صدور دستور بازداشت در کهگیلویه

به گزارش رکنا،  رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در حوالی باغ‌های کشاورزی پادنا توسط مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان دنا کشف شد.

محسن پاکباز روز شنبه اظهار داشت: لاشه این خرس قهوه ای حین گشت و کنترل منطقه پادنا، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا کشف و ضبط شده است.

وی افزود: لاشه این خرس قهوه ای مربوط به چند روز پیش بوده و به طور کامل متلاشی شده است.

پاکباز عنوان کرد: نزدیک شدن خرس به باغ ها و زمین های کشاورزی مردم می تواند یکی از دلایل عمده شکار این گونه ارزشمند باشد.

وی تصریح کرد: شناسایی عامل یا عاملان شکار این خرس قهوه ای در دستور کار قرار گرفته و نتیجه پیگیری ها اعلام خواهد شد.

به گفته مسئولان محیط زیست استان خرس قهوه ای گونه شاخص جانوری کهگیلویه و بویراحمد است که قانونگذار برای شکار هر قلاده از آن ۵۰۰ میلیون ریال جریمه حقوقی تعیین کرده است.

کمبود منابع تغذیه‌ای به شدت زندگی این حیوان را تحت تاثیر قرار داده، بطوری که اگر زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای در معرض تخریب قرار گیرد این حیوان برای تهیه منابع تغذیه مجبور است به حوالی روستاها و محل زندگی انسان‌ها نزدیک شود و این نزدیکی در بسیاری از مواقع منجر به مرگ خرس می شود.

هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامین با وسعت ۲۵ هزار ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با دو هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در استان وجود دارد.

در راس آن ها پارک ملی و منطقه حفاظت شده دناست که با وسعتی معادل ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار دارای ۱۵۵۵ گونه جانوری پرنده، ۲۴ گونه جانوری پستاندار، ۲۰ گونه آبزی و ۳۹ خزنده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504723 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟