سرقت توالت فرنگی از جنس طلا  در کاخ بلنهایم + عکس

به گزارش رکنا، کاخ بلنهایم واقع در نزدیکی وودستاک کشور انگلستان می باشد که توسط معمار قدیمی به نام " جان ونیرو " طراحی و ساخته شد که به دلیل موفقیت جان چرچیل در نبرد با فرانسویان در سال 1704 میلادی به او اهدا شد. با این حال این کاخ بی شک یکی از قدیمی ترین کاخ های کشور بریتانیا می باشد که دارای طراحی، معماری و باغ بزرگی می باشد.

با این حال اخیرا توالت طلایی که با استفاده از طلای 18 عیار ساخته شده بود که ارزش آن به میزان 1 میلیون پوند اعلام شده بود، به تازگی در سرویس این کاخ نصب شد که تنها در طول یک شب به سرقت رفت. از قرار معلوم این توالت با ارزش و گران قیمت برای اولین بار در روز 5 شنبه گذشته رونمایی شده بود که در طول مدت زمان کمی توسط سارقین حرفه ای سرقت شد.

طبق گزارشات پلیس، این حادثه، درست قبل از ساعت 5 صبح رخ داد و باعث خسارت زیادی به این کاخ قدیمی و با ارزش شد. همچنین پلیس اعلام کرد که یک مرد 66 ساله در رابطه با این موضوع دستگیر شده است و همچنان در دست بازرسی می باشد. بازدید کنندگان، برای استفاده از این توالت گران قیمت، تصمیم گرفتند تا قانون 3 دقیقه ای را اعمال کنند و این قانون توسط هر یک از آنها رعایت شد.

با این حال در حال حاضر در طی این اتفاق، هیچکس آسیب ندیده است و اما به دلیل لوله کشی این توالت در داخل ساختمان، این امر باعث خسارت قابل توجهی به کاخ شد و به برخی از آثار هنری آسیب وارد شده است. بازرس " جس میلن " در طی سخنانی گفت :" ما معتقدیم که گروه متخلفان از دو وسیله نقلیه استفاده کرده اند و در حال حاضر در تکاپوی یافتن این توالت هستیم و از افرادی که با چیزی مشکوک روبرو شدند، حتما با ما در ارتباط باشند."

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 503922 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟