راز  گوشت گورخر از خانه مرد بردسکنی فاش شد

به گزارش رکنا ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در بازرسی از منزل یک شکارچی متخلف در حاشیه منطقه حفاظت شده درونه مقداری گوشت مربوط به گورخر ایرانی و یک قبضه سلاح شکاری کشف کردند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی دراین باره اظهار داشت: حسب گزارش مردمی مبنی بر شکار یک راس گورخر ایرانی موضوع در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست بردسکن قرار گرفت و پس از کسب اطلاعات موثق و هماهنگی و اخذ نیابت قضایی، مامورین یگان حفاظت محیط زیست با همراهی همکاران پارک ملی توران و فرماندهی پاسگاه انتظامی روستای درونه منزل شکارچی متخلف در حاشیه منطقه حفاظت شده درونه را موردبازرسی قرار دادند.

تورج همتی اظهار داشت: در این بازرسی مقداری گوشت مربوط به گورخر ایرانی و یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.

وی گفت: در پی انکار متهم درخصوص تعلق گوشت مکشوفه به گونه نادر گورخر ایرانی ، آزمایش های مربوطه در بانک ژن استان انجام و مشخص شد گوشت متعلق به گورخر ایرانی است.

همتی با بیان اینکه پرونده فرد متخلف تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان معرفی شده است ،گفت: با توجه به اینکه این گونه احتمالا در استان سمنان شکار شده است تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

مدیرکل محیط زیست استان خراسان رضوی اظهارداشت: گورخر ایرانی زیرگونه‌ای از گورخر آسیایی است که به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد.

وی افزود: این گونه در لیست IUCN جزء گونه های در معرض خطر قرار گرفته است و به استناد مصوبه شماره 380 شورایعالی محیط زیست بهای ضرر و زیان هر راس گورخر ایرانی 500 میلیون ریال تعیین شده و متهم علاوه بر پرداخت ضرر وزیان وارده بابت شکار این گونه، از جنبه حقوقی جرم مستند به بند الف ماده 12 قانون شکار وصید به مجازات حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟