پلمب ۴ باب خانه‌مسافر غیرمجاز در مهاباد

به گزارش رکنا، غلامرضا عبده روز چهارشنبه اظهار داشت: از مدتی قبل با توجه به ورود میهمانان و گردشگران تابستانی به این شهرستان برخی افراد سودجو، بدون اخذ مجوز و نظارت‌های لازم از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ارگان‌های مربوطه اقدام به پذیرش مسافران در این اماکن می‌کردند.

وی اضافه کرد: با همکاری نیروی انتظامی چهار واحد از این خانه‌های مسافر غیرمجاز شناسایی و با دستور دادستانی پلمب شد و تلاش‌ها برای شناسایی واحدهای متخلف در این زمینه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه فعالیت خانه‌مسافرها در این شهرستان موجب بروز برخی مشکلات اقتصادی و اجتماعی در حوزه گردشگری شده‌اند به همین منظور پلمب آنها در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد از مسافران و گردشگران این شهرستان خواست در صورت تمایل به اقامت در این شهرستان در هتل‌ها و مهمانپذیرهای دارای مجوز اسکان پیدا کنند.

عبده گفت: در این شهرستان پنج هتل، سه مهمانپذیر، یک هتل آپارتمان و سه اقامتگاه بوم‌گردی در مجموع با ۴۱۷ تخت فعال وجود دارد.

هتل‌های مهاباد دارای درجه‌های یک تا چهار ستاره دارای ۱۳۵ اتاق و ۳۳۱ تخت فعال بوده و سه مهمانپذیر با درجه ممتاز دارای ۵۶ اتاق با ۱۴۷ تخت و هتل آپارتمان این شهر نیز دارای ۱۲ سویت و ۳۶ تخت است.

مهاباد با داشتن ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی همچنین جاذبه‌های گردشگری چون سد مهاباد، غار سهولان، تالاب بین‌المللی و سایت پرنده‌نگری کانی‌برازان، موزه و حمام میرزارسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده‌کنته و مسجد جامع یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 501395 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟