به گزارش رکنا، کالاهای کشف شده شامل یک خودرو و ۱۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق است.

پدیده قاچاق کالا تاثیرهای سوء بسیاری بر اقتصاد و تولید ملی داشته و از همین رو مبارزه با آن و برخورد با متخلفان این بخش همواره در دستور کار نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های متولی قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان میناب گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در یک عملیات پلیسی موفق به کشف یک دستگاه خودروی قاچاق شدند.

سرهنگ محمد رستمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی میناب با انجام کار اطلاعاتی و فعال کردن منابع خبری محلی از پارک یک دستگاه خودروی تویوتای قاچاق در یکی از تعمیرگاه های این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با هماهنگی قضایی جهت بررسی موضوع به محل اعزام و خودروی مورد نظر را کشف و برای بررسی تکمیلی به مقر انتظامی منتقل کردند.

سرهنگ رستمی خاطرنشان کرد: با استعلام از سامانه راهور مشخص شد پلاک های خودرو سرقتی بوده و دستور توقیف داشته و با بررسی دقیق و کارشناسی و تطبیق شماره خودرو با پلاک های نصب شده روی خودرو مشخص شد که شماره شاسی و موتور با سامانه راهور هم خوانی نداشته و با بررسی تخصصی مشخص شد خودرو به صورت قاچاق از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی میناب خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی خودروی توقیفی را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند که پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و شناسایی مالک خودرو تا حصول نتیجه ادامه دارد.

شهرستان میناب در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

واژگونی خودرو و کشف بیش از ۱۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق

فرمانده انتظامی بندر عباس از کشف بیش از ۱۷۲هزار نخ سیگار قاچاق از یک خودرو واژگون شده در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ محمد اسماعیل مشایخ در این توضیح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر یک مورد واژگونی در محور ایست و بازرسی شهید میرزایی به سمت پاسگاه قطب آباد ، در اسرع وقت گروهی از ماموران به محل اعزام شدند.

وی افزود :ماموران پس از حضور در محل مشاهده کردند خودرو سواری واژگون شده حامل بار سیگار قاچاق می باشد که خودرو جهت بررسی دقیق به یگان منتقل شد.

سرهنگ مشایخ خاطرنشان کرد: در بازرسی دقیق از خودروی مذکور بیش از ۱۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط گردید.

فرمانده انتظامی بندرعباس بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ضمن تشکر از تعامل خوب مردم با نیروی انتظامی از آنها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟