کشف آیفون ۲۱۰۰ ساله در یک قبر قدیمی! + تصاویر

به گزارش رکنا، باستان شناسان می‌گویند این شیء عجیب که درست مثل یک آیفون امروزی است در قبری یافته شده که به اعتقاد باستان شناسان متعلق به سه قرن پیش از میلاد مسیح است.

اما اگرچه این آیفون سنگی دقیقاً مانند تلفن هوشمند به نظر می‌رسد، اما در واقع نوعی سنگ جواهر سیاه است که با آرایه‌ای جالب از سنگ‌های قیمتی و جواهرات محصور شده است. از میان سنگ‌های برجسته شده در این شیء می‌توان به فیروزه، کارلین و مروارید اشاره کرد. مدیر این باستان شناس دکتر پاول لئوس گفت: تدفین "ناتاشا" فرد متوفی زیر این قبر با آیفون عصر خودش که نوعی محصول زینتی در نظر گرفته می‌شده بسیار جالب است.

اعتقاد بر این است که این زن باستانی از این شیء به عنوان تزئین لباس یا کمربند لباس خود استفاده می‌کرده است. جالب است بدانید که این منطقه به علت اکوسیستم زیبای خود یکی از مکان‌های تفریحی مورد علاقه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است. جالب است که این مقبره طی این ساله بار‌ها و بار‌ها زیر آب و یخ مدفون شده، ولی دوام آوده است و در نتیجه از لحاظ تاریخی بسیار مهم است.

این نخستین اکتشاف جذاب در این منطقه نیست که تیم مذکور انجام داده است. در پژوهش‌های قبلی دو جسد ماقبل تاریخ کشف شده که با ابزار تجارت و صنعت زمان خود دفن شده بودند. تصور می‌شود که یکی از آنان طراح چرم بوده و دومی یک بافنده بود که با دوک چوبی خود که درون یک کیسه خیاطی قرار داشت تدفین شده بود.

این منطقه شرایطی مثل یک مخزن دارد که ۲۴۰ مایل مربع آب را در بر می‌گیرد، اما در تابستان سطح آب تقریباً ۶۰ درصد پایین می‌آید و شرایط اکتشاف فراهم می‌شود. کل این منطقه حاوی تعدادی از محل‌های دفن باستانی از دوران برنز و زمان چنگیز خان است و دانشمندان برای بررسی سایت‌ها و نجات گنج‌ها از آسیب بیشتر، در حال مسابقه هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کشف آیفون ۲۱۰۰ ساله در یک قبر قدیمی!

کشف آیفون ۲۱۰۰ ساله در یک قبر قدیمی!

کدخبر: 502486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟