به گزارش گروه حوادث رکنا، دو بازیکن شاغل در لیگ برتر مشکل قلبی دارند.هردوی این بازیکنان سرنوشت هایی مشابه هادی نوروزی داشتند و اگر زود مطلع نمی شدند به کام مرگ فرو می رفتند.

هراتیان: هر دو بازیکن ایرانی هستند

برای این‌که از جزییات ماجرای بیماری قلبی دو بازیکن لیگ برتری باخبر شویم، با زهره هراتیان، رئیس مرکز پزشکی ایفمارک تماس گرفتیم. این مقام مسئولان به خبرنگار ما گفت: «این موضوع صحت دارد و در تست‌های انجام‌شده ما دو بازیکن با بیماری قلبی را یافتیم، اما طبق قوانین اجازه نداریم نام بازیکنان و باشگاه‌شان را اعلام کنیم. ما به باشگاه این دو بازیکن و خود آن‌ها اعلام کردیم که شرایط حضور در مسابقات را ندارند و باید رعایت کنند.»

به هراتیان گفتیم که حداقل اعلام کند آن‌ها خارجی هستند یا داخلی که او عنوان کرد: «ایرانی هستند؛ چند بازیکن خارجی که مشکل داشتند تا به مرحله کمیسیون برسند را خود باشگاه‌ها نخواستند و دیپورت کردند. من حتی پرونده‌های این بازیکنان را برای پزشکانی در آلمان و آفریقای جنوبی که عضو کمیسیون پزشکی فیفا هستند، فرستادم تا نظر آن‌ها را بپرسم و آن‌ها هم گفتند که صلاح نیست ورزش حرفه‌ای انجام بدهند.»

رئیس مرکز پزشکی ایفمارک با اشاره به زیادشدن مشکلات قلبی نزد بازیکنان فوتبال خاطرنشان کرد: «برخی بازیکنان امسال و سال گذشته بودند که مشکلاتی داشتند، اما این مشکلات حل‌شدنی بود و آن‌ها با بستری‌شدن یکی دو روزه در بیمارستان توانستند مشکلشان را حل کرده و مجوز بازی بگیرند. اما بازیکنانی که مجوز نگرفته‌اند، مشکل قلبی دارند. فیفا بشدت روی این موضوع حساس است که بازیکنان مشکلات قلبی نداشته باشند، چراکه نمی‌خواهد بازیکنی در وسط بازی به خاطر ایست‌قلبی دچار مشکل شده یا فوت کند.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 502431 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟