به گزارش رکنا ، رئیس بیمارستان رازی قائم‌شهر با شرح فوت سقوط بیمار از تخت «سی.پی.آر» گفت: از این اتفاق متاسفم و نباید اتفاق می‌افتاد و جسد برای پزشکی قانونی ارسال شد تا علت مرگ به دلیل سکته قلبی یا ضربه حاصل سقوط یا دلایل دیگر مشخص شود.

سقوط از تخت بخش «سی.پی.آر» بیمارستان رازی قائم‌شهر منجر به فوت بیماری به نام فتح‌الله شهمیر شورمستی یکی از بیماران بستری شده در این بیمارستان شده است.

وی سال گذشته فرزند جوانش امیر‌حسین شهمیر‌شورمستی از نجات‌گران هلال‌احمر را در سانحه رانندگی از دست داده بود.

 اظهارنظر تخصصی نمی‌کنیم ولی منتظر رأی مقام قضایی می‌مانیم

عبدالله شهمیر برادر متوفی در این زمینه با اشاره به اینکه عدم حضور عوامل بخش «سی.پی.آر» بیمارستان رازی قائم‌شهر بر بالین بیمار که عملیات احیای بیمار را بر عهده دارد، جای تعجب دارد، گفت: عدم حضور عوامل بخش احیای قلبی بر بالین بیمار سؤالی است که مسؤولان بیمارستان رازی قائم‌شهر، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مسؤولان وزارت بهداشت باید پاسخ دهند.

وی افزود: از پیگیری استاندار مازندران و برخی مسؤولان و مردم شریف منطقه تقدیر می‌کنم اما پیگیری و دستور مستقیم استاندار مازندران و وزیر بهداشت هستیم.

شهمیر‌شورمستی خاطر نشان کرد: منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی و بررسی و رأی مقام قضایی می‌مانیم و از اظهارنظر تخصصی خودداری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برادرم را غرق در خون به دلیل اصابت سرشان بر کف اتاق سی پی آر دیدم و بر طبق کدام قانون سی پی آر باید خالی از عوامل درمانی باشد.

شرح ماجرا از زبان رئیس بیمارستان رازی قائم‌شهر

رئیس بیمارستان رازی قائم‌شهر نیز با اشاره به اینکه بیمار در ساعت 6 و 30 دقیقه صبح به دلیل سکته قلبی به بیمارستان رازی قائم‌شهر منتقل شد، گفت: بیمار به دنبال سکته قلبی دچار ایست قلبی شد و احیای قلبی و ریوی انجام شد و بیمار پس از احیای قلبی و ریوی به علت درد شکم و برای اجابت مزاج و دفع ادرار اظهار به خروج از تخت داشت که پس از خارج‌کردن سوند ادراری، هنگام خروج از تخت از آن سقوط کرد.

مظفر شعبانی افزود: پزشک دستور دفع ادرار از طریق سوند ادراری را صادر کرد و از 3 همراه بیمار یک خانم کنار بیمار بود.

وی افزود: پرستاران، خانم بودند و برای حفظ حریم بیمار بر سر در اتاق حضور داشتند و پس از سقوط بیمار از تخت، پرستاران به سرعت وارد عمل شدند.

رئیس بیمارستان رازی قائم‌شهر از وجود دیابت و فشار خون بالای بیمار خبر داد که فشار خون 7 ـ 6 بیمار به 9 ـ 8 رسانده شد، خاطر نشان کرد: برآورد اولیه من آن است که شدت درد و بی‌قراری بیمار باعث سقوط از تخت شد.

شعبانی با بیان اینکه کسی فکر چنین شرایطی را نداشت و اگر پرستار مرد بود برای اجابت مزاج در پشت‌سر بیمار قرار می‌گرفت و پشتیبانی می‌کرد، اظهار کرد: از این اتفاق متاسفم و نباید اتفاق می‌افتاد و جسد برای پزشکی قانونی ارسال شد تا علت مرگ به دلیل سکته قلبی یا ضربه حاصل سقوط یا دلایل دیگر مشخص شود.

سوابق اتفاق‌های ناخوشایند در بیمارستان رازی قائم‌شهر

 چند مورد از اتفاق‌های ناخوشایند در بیمارستان رازی قائم‌شهر در طول چند سال اخیر شامل مرگ مادر باردار، جان‌سپردن بیمار در لای درب آسانسور، تأخیر در درمان بیماران و برخورد نامناسب با بیماران گزارش شد که امیدواریم با بررسی همه جانبه موضوع شاهد کاهش اتفاق‌هایی باشیم که جان بیماران را با خطر مواجه می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟