بلای هولناکی که بر سر جوان 18 ساله درمیاندوآب آمد

علی مولایی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: به دنبال کسب اطلاع از طریق سامانه ۱۲۵ مبنی بر غرق شدن فردی در زرینه‌رود، ماموران آتش نشانی بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه این حادثه در محدوده روستاهای «اوچ‌تپه‌قلعه» و «کوسه‌لار» از توابع بخش مرکزی میاندوآب اتفاق افتاده‌بود، افزود: این جوان هنگام شنا بر اثر بی‌احتیاطی و آشنانبودن به فنون شنا غرق شده بود.

وی با بیان اینکه این جوان از اهالی بوکان است، گفت: نیروهای آتش‌نشانی میاندوآب پس از حضور در محل حادثه کار جست و جو برای یافتن جسد وی را آغاز کردند که به علت عمق زیاد آب، پیدا شدن جسد وی زمان زیادی به طول انجامید.

وی افزود: تیم امداد و نجات سد شهید کاظمی بوکان نیز به صورت داوطلبانه برای یافتن جسد این جوان در محل حضور یافت که پس از مدتی و با تلاش نیروهای امدادی هر ۲ شهرستان جسد این فرد پیدا شد.

«مولایی» با اشاره به اینکه امسال زرینه‌رود پنج قربانی گرفته است، بیان کرد: چند روز پیش نیز یک پسر هشت ساله در رودخانه سیمینه‌رود این شهرستان غرق شد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان خطر شنا در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند، گفت: در فصل تابستان بسیاری از مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان علاقه‎‌مند به تفریح و شنا به آب رودخانه‌ها و سدها روی می‌آورند که در برخی از موارد موجب بروز حوادث جبران‌ناپذیری می‌شود.

مولایی از خانواده‌ها خواست تا با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق‌شدگی در فصل تابستان بیشتر مراقب فرزندان خود بوده و آنان را از شناکردن در رودخانه‌ها و کانال‌های آب منع کنند.

رودخانه زرینه‌رود با طول ۳۰۰ کیلومتر و با آبریز بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های آذربایجان‌غربی است که از کوه‌های استان کردستان سرچشمه می‌گیرد و در نهایت با گذر از شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و در میان ۲ رودخانه زرینه و سیمینه واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 498659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟