راز چهره‌های ترسیده کارکنان یک کشتی / پیام اضطراری؛ ما مرده‌‎ایم!+ عکس

در طول تاریخ همیشه داستان‌های ترسناکی درباره کشتی‌های شبح‌زده و هواپیماهای نفرین‌شده وجود داشته‎است؛ از جمله داستانی در سال ۱۹۴۸ میلادی که باعث می‌شود هر مخاطبی با شنیدن آن، احساسی ناخوشایند وجودش را فرابگیرد.

کشتی‌هایی که درحال عبور از اندونزی بودند، با پیغام‌های اضطراری عجیبی از سوی یک کشتی مواجه می‌شوند که آغازی است برای تجربه یک روز وحشتناک. پیغام به این شرح بود: «تمام افسران به همراه کاپیتان مرده‌اند. احتمالا تمام کارکنان کشته شده‌اند، من درحال مرگ هستم.» جمله آخر به این معنی بود که فرد پیغام‎گذارنده، تنها کاری که توانسته قبل از مرگش انجام دهد، منتقل کردن پیامی تلخ از وضعیت کشتی و همسفرانش بوده‎است. اما این پیغام مرگبار تمام ماجرا نبود. پس از دریافت این پیام چندین کشتی آمریکایی و هلندی، شروع به تحقیق می‎کنند تا بفهمند این پیام از کدام کشتی ارسال شده‎است. آن‌ها متوجه می‌شوند منشأ پیام، یک کشتی هلندی است که «اس.اس اورنگ مدان» نام داشته و به سمت تنگه مالاکا حرکت می‌کرده‎است.

از بین کشتی‌های جست‎وجوگر، یک کشتی آمریکایی به نام ستاره نقره‌ای، «اس‎اس اورنگ» را پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که به‌طرز غریبی به حال خود رها شده‎است. جست‎وجوگران در کشتیِ رهاشده با صحنه‌ای ترسناک روبه‎رو می‌شوند؛ همه کارکنان کشتی با چشم‌های باز و دست‌هایی افتاده و صورت‌هایی به سمت خورشید روی عرشه کشتی مرده بودند. حالت چهره‌ها نشان می‌داد که قبل از مرگ با صحنه غافلگیرکننده‌ای روبه‎رو شده‌اند. مثلا یکی از افسران درحالی‎که هنوز انگشتانش روی دکمه‌های دستگاه تلگراف قرار داشت، مرده بود. اجساد قبل از مرگ تنها فرصت کرده‎بودند بترسند. بعضی از آن‎ها با انگشت درحال اشاره به چیزی بودند که دیگر وجود نداشت! امدادگران به‌سختی خودشان را به محل دیگ‌بخار کشتی می‌رسانند و سرمایی شدید و غیرعادی احساس می‌کنند.

شاید به همین دلیل جنازه‌ها فاسد نشده‌اند. آن ها تصمیم می‌گیرند کشتیِ مرموز را به کشتی خود متصل کنند و به ساحل ببرند، غافل از این‎که اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی درحال وقوع است. زمانی که یدک‌کش‌ها شروع به‌کار می‌کنند مهی غلیظ ایجاد می‌شود، فضا را پر می‌کند و بعد از گذشت چند دقیقه انفجاری بزرگ در اورنگ رخ می‌دهد. کشتی نفرین‌شده به همراه جسدها و رازهای فاش نشده‌اش در اعماق دریا غرق می‌شود. بعد از انتشار اولین گزارش از سوی گارد ساحلی، تا مدت‎ها بحث درباره ماجرای عجیب این کشتی ادامه داشت.

البته کارشناسان همچنان در تلاش‌اند که از جزئیات این سرنوشت رمزآلود، با‌خبر شوند. عده‌ای بر این باورند که این کشتی هدف حمله فرازمینی‌ها قرار گرفته است. با توجه به این‎که در کشتی هیچ گونه مجوز عبور و مرور در دریا پیدا نشد، عده‌ای معتقدند که درحال حمل غیرقانونی و قاچاق گاز اعصاب بوده و در بین راه به دلیل رعایت نکردن ایمنی دچار حادثه شده است.

با این همه هنوز توضیحِ قانع‎کننده‎ای برای مرگِ ناگهانی و چهره‎های ترسیده کارکنان کشتی، ارائه نشده‎است.

انتشار این خبر دلیل برتایید محتوای آن نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 498650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟