به گزارش رکنا،مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان با تاکید بر تشدید نظارت بر فعالیت موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور گفت: در یک ماه اخیر هفت موسسه غیر مجاز اعزام دانشجو و یک موسسه مجاز که ضوابط قانونی را رعایت نکرده، پلمب شدند.

ابراهیم حاجی زاده اظهار داشت: موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور که دارای مجوز فعالیت از وزارت علوم هستند باید طبق آیین نامه مصوب هیات دولت و دستور العمل نظارت بر فعالیت موسسات اعزام به دانشجو به خارج از کشور که توسط کارگروه نظارت براین موسسات ابلاغ شده است رفتار کنند، در غیر این صورت با آنان برخورد قانونی می شود.

به گزارش روز یکشنبه سازمان امور دانشجویان، موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور باید با ارائه اطلاعات صحیح و واقعی به متقاضیان در زمینه تحصیل در خارج از کشور راهنمایی و مشاوره بدهند.

حاجی زاده تاکید کرد: موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور که دارای مجوز هستند، اما طبق مقررات و ضوابط تخلف داشته باشند، لغو مجوز شده و موسسه آنها با همکاری نیروی انتظامی پلمب می شود.

وی از لغو مجوز ۱۱۵ موسسه اعزام دانشجو دارای مجوز در سال های اخیر به دلیل رعایت نکردن ضوابط قانونی خبر داد و گفت: به همه موسسات اعزام به دانشجو هشدار می دهیم در صورت رعایت نکردن قانون لغو مجوز خواهند شد.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان در مورد افراد و موسساتی که بدون مجوز فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: اگر موسسه ای علاقه مند به فعالیت صحیح و درست در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور است و شرایط اولیه قانونی را دارد، از مسیر قانونی نسبت به دریافت مجوز اقدام کند.

وی از همکاری پلیس امنیت کشور برای برخورد با موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور فاقد مجوز قدردانی کرد و افزود: وضعیت این موسسات در حال پیگیری است و سعی می شود با تمام امکانات در این موارد با جدیت و حساسیت بیشتری پیگیری کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟