کیوان الچیان در حاشیه برگزاری سی امین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در مرکز همایش‌های رازی به خبرنگار ما گفت: ایران یکی از کشورهای بلاخیز است که همواره در آن شاهد وقوع حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله، رانش زمین، طوفان و … هستیم و بر این اساس ضرورت پیدا می‌کند نگاه ما نسبت به اورژانس تغییر کرده و مردم را نسبت به آموزش احیای اولیه آماده سازیم.

وی با عنوان این مطلب که زیرساخت‌های کشور در راستای خدمات رسانی به مردم بنا نشده است، افزود: اگر زلزله‌ای در تهران بیاید علاوه بر اینکه هزاران نفر مصدوم خواهند شد، اورژانس ما آمادگی خدمات رسانی به این تعداد از مصدومان و مجروحان را نخواهد داشت. از این رو ضرورت دارد نسبت به آموزش همگانی برای احیای اولیه در برخورد با حوادث خاص تلاش کنیم.

دبیر اجرایی کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تصریح کرد: در واقع رکن اصلی کار ما می‌بایست آموزش همگانی احیای اولیه برای همه مردم باشد زیرا در زمان وقوع حادثه، دستگاه‌های خدمات رسان همچون هلال احمر و اورژانس قادر به دسترسی به مردم آسیب دیده در حوادث نیستند.

این متخصص بیماری‌های داخلی در ادامه به عوارض ناشی از سیل در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از وقوع سیل ما شاهد وجود آب‌های آلوده و همچنین رشد حیوانات موذی و جانوران گزنده و به دنبال آن بروز بیماری‌های عفونی در این مناطق هستیم به طوری که تخمین زده می‌شود بین ۶ تا ۷ ماه این قبیل عوارض در مناطق سیل زده باقی می‌ماند.

الچیان افزود: از این رو لازم است برای جلوگیری از هجوم عفونت‌های روده‌ای، بیماری‌های گوارشی و پوستی، نیروهای اورژانس پزشکی در محل باقی بمانند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 471588 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟