به گزارش رکنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی گفت: پدر شهیدان «خدایار و بختیار نقی‌پوران» پس از سال‌ها دوری از فرزندان، دار فانی را وداع گفت.

مهدی فعال روز یکشنبه افزود: مرحوم شمس‌الله نقی‌پوران پدر ۲ شهید دوران دفاع مقدس بود و فرزندان وی در سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۵ در دفاع از میهن اسلامی مقابل نیروهای بعث عراق به شهادت رسیده بودند.

وی اضافه کرد: مراسم تشییع پیکر این پدر بزرگوار که در ۸۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت، ۱۹ مرداد با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار و پیکر مطهر او در گلزار شهدای نقده به خاک سپرده شد.

وی بیان کرد: شهید بختیار نقی‌پوران، ۲۱ فروردین ۱۳۶۲ در سن ۲۰ سالگی در «شرهانی» توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسیده بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی ادامه داد: شهید خدایار نقی‌پوران نیز ۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۵ در سن ۴۲ سالگی در منطقه مرزی پیرانشهر و بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسیده بود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 495979 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟