مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد نجف آباد روز یکشنبه  گفت: ۲ کارگر پیمانکار فضای سبز دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد عصر روز گذشته در استخر ذخیره و جمع‌آوری آب برای فضای سبز دانشگاه غرق شدند.

مهدی رفیعی افزود: تمامی موارد ایمنی در این استخر از جمله فنس فلزی به ارتفاع ۲ متر اطراف استخر نصب شده و در آن قفل بود ولی کارگر فضای سبز با گرفتن کلید از کارکنان دانشگاه وارد قسمت ممنوعه استخر شده و به دلیل نامعلومی داخل آب افتاده است.

وی افزود: چند اصله درخت در فضای استخر وجود دارد که از پشت حفاظ هم می‌توان آن‌ها را آبیاری کرد و نیازی به ورود نیست، اما این ۲ کارگر با سهل‌انگاری به محوطه استخر واردشده که احتمال داده می شود یکی از آن‌ها تعادل خود را از دست داده و داخل استخر سقوط کرده باشد و شخص دوم برای نجات او وارد آب شده که هر ۲ نفر جان باختند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد گفت: برای جلوگیری از حادثه احتمالی در این استخر جدای از فنس گذاری کامل و قفل در ورودی، ۲ یونولیت برروی آب رهاشده که اگر کسی گرفتار شد بتواند از آنها برای نجات استفاده کند.

این حادثه در ساعت ۱۶ روز شنبه رخ داد و در ساعت ۲۰ جسد هر دو توسط نیروهای امداد از آب بیرون آورده شد.

رفیعی گفت: با توجه به استفاده از پوشش های پلاستیکی ویژه در کف و دیواره های این استخر ذخیره آب به منظور جلوگیری از اتلاف آب، احتمال داده می شود که یکی از قربانیان در مرحله اول سر خورده و داخل آب افتاده و نفر دوم نیز برای نجات او وارد استخر شده باشد که هردو درآب غرق شدند.

بعد از این حادثه وتشکیل پرونده دستگاه‌های مسئول درحال بررسی علت حادثه هستند.

بیش از ۳۰ نفر امسال در منابع آبی استان اصفهان جان خود را از دست داده‌اند.

دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با ۲۶ هزار دانشجو و ۱۴ دانشکده در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان و شمال شهر نجف آباد قرار دارد.

نجف آباد با ۳۳۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قراردارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 490779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟