پیش‌بینی افزایش تلفات تصادفات جاده‌ای استان در سال‌جاری/معرفی 3 محور مرگ‌خیز استان کرمان

"سید علی سیدعلیخانی" عصر امروز 22 تیرماه در ستاد راهبری برنامه جامع کاهش تصادفات استان کرمان با اشاره به تعداد دوربین‌های پایش تصویری در استان گفت: با توجه به اعتبارات درنظر گرفته و مصوبات استان قرار است تا پایان سال جاری مجموع دوربین‌های پایش تصویری استان کرمان به 172 دوربین برسد.

وی با بیان این مطلب که طول کل راه‌ها اصلی و فرعی استان 3 هزار و 900 کیلومتر است، تصریح کرد: در سال گذشته تلفات در راکبان موتورسواران، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی بیشترین کاهش را در بین تلفات وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی سطح استان کرمان داشته است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اعلام این خبر که عامل جاده‌ای، 15 درصد علت تصادفات را در استان کرمان به خود اختصاص داده‌ است، عنوان کرد: تا زمانی که روی عامل انسانی، استاندارد سازی خودروها، قوانین و آموزش کار نکنیم، قطعا میزان تصادفات کاهش پیدا نخواهد کرد و موارد جزیی در کاهش تصادفات نیز دارای دلایل اصلی و منطقی نخواهد بود.

وی با بیان این مطلب که رشد تردد استان کرمان در سال 97 نسبت به 96، حدود 13 درصد بوده است، اعلام کرد: باتوجه به کاهش اعتبارات پیش‌بینی می‌کنیم که میزان تلفات جاده‌ای استان کرمان در سال‌جاری افزایش می‌یابد.

سیدعلیخانی درباره آخرین وضعیت تصادفات رخ داده در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمان در سال جاری عنوان کرد: محورهای «کرمان-ماهان- بم»، «رفسنجان - شهربابک» و «باغین- سیرجان»، در دو ماهه اول سال‌جاری بیشترین تلفات تصادفات را به همراه داشته‌اند ضمن آنکه محورهای «کرمان - ماهان - بم»، «باغین - سیرجان» و «هفت باغ علوی» جزء محور پرتصادف شمال استان کرمان در این مدت بوده اند.

وی با تشریح درصد فراوانی وسایل نقلیه مقصر در تصادفات (فوتی و جرحی) در دو ماهه اول سال 98 در شمال استان کرمان اظهار کرد: 63 درصد مقصرین علل تصادفات در شمال استان کرمان سواری ها، نیم درصد اتوبوس و مینی بوس ها، 14 درصد وانت بارها، 12 درصد موتورسیکلت ها، و 10 درصد کامیون و تریلی ها بوده اند ضمن آنکه 59 درصد محل وقوع کل فقره حوادث رانندگی در این بازه زمانی در محورهای اصلی و 41 درصد در محورهای فرعی و روستایی بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان عدم توجه به جلو با 50 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با 23 درصد و و عدم رعایت حق تقدم با 9 درصد را بعنوان بیشترین علل وقوع تصادفات در دو ماهه اول سال 98 در شمال استان کرمان اعلام کرد.

سیدعلیخانی به تحلیل تصادفات فوتی و جرحی شمال استان کرمان در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: تعداد مجروحین تصادفات استان در دوماهه اول سال 98، 800 نفر بوده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، 28 درصد رشد داشته ضمن آنکه در تعداد فوت شدگان نیز با کاهش 4 درصدی نسبت به سال 97 مواجه شده ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع افغانی کش ها اشاره و اظهار کرد: در سال 97 آمار فوتی های ناشی از تصادفات خودروهای حامل اتباع بیگانه و سوخت قاچاق در محورهای مواصلاتی استان 49 نفر و تعداد مجروحان این 46 فقره تصادف 137 مورد بوده به طوری که به ازای هر تصادف جرحی 6.9 نفر مجروح و به ازای هر تصادف فوتی، 1.9 نفر فوتی را شاهد بودیم

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 488921 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟