وی با بیان اینکه علائم هشدار دهنده در طول مسیر به میزان کافی وجود دارد گفت: سرعت و دبی ورودی آب به رودخانه کرج بالا است و هر گونه بی احتیاطی و ورود به آب رودخانه می تواند تبعات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

چرخساز با بیان اینکه ساکنان محلی با مخاطرات رودخانه به خوبی آشنا هستند گفت: عمده مشکل اصلی در خصوص تلفات ناشی از غرق شدگی به مسافران عبوری برمی گردد که بدون اطلاع کافی وارد رودخانه می شوند و بعضا حوادث تلخی را رقم می زنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز ساخت و سازهای غیر مجاز و تجاوز به حریم رودخانه را عامل دیگری در افزایش تلفات رودخانه کرج عنوان کردو گفت: این موضوع سبب شده مردم به جریان آب رودخانه بیشتر نزدیک شوند و شاهد برخی حوادث تلخ باشیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه در ابعاد مختلف برای کاهش حوادث نیازمند فرهنگ سازی وآموزش های لازم هستیم گفت: با توجه به کارکرد ملی جاده چالوس نیاز است تا رسانه های مختلف ملی در کنار رسانه های محلی به این موضوع وارد شوند و با ارائه هشدارهای لازم مردم را از مخاطرات ناشی از رودخانه ها و جریان آب به خصوص جاده چالوس آگاه کنند.

چرخساز در پایان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 12 نفر در رودخانه کرج غرق شده اند گفت:مردم بپذیرند که شرایط رودخانه کرج به گونه ای است که ورود به آن با هر سطح مهارت وتوانایی با خطر بالا روبرو است و می تواند حوادث تلخی را رقم بزند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟