سید نورمحمد موسوی امروز  اظهار داشت: طی تماسی که با نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر گرفته شد سه تیم امدادی به منطقه اعزام و از ساعت یازده روز جمعه عملیات جستجو برای پیدا کردن این جوان شروع شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر سمیرم بیان کرد: سه تیم نجات گر شامل 15 نفر نجات گر کوهستان و غواص با همکاری دهیاری و پایگاه بسیج روستای آب ملخ جستجو را آغاز و بعد از ساعت‌ها جستجو این گردشگر را که جریان آب یک کیلومتر و نیم به پایین رودخانه برده بود پیدا کنند.

وی تصریح کرد: روز جمعه گردشگر 35 ساله شیرازی که برای گردش به آب ملخ آمده بود و برای عکس گرفتن به بلندی صخره‌ها رفته بود بعد از عکس گرفتن به داخل رودخانه سقوط می‌کند که جریان تند آب این جوان را به پایین رودخانه می‌برد.

موسوی افزود: نجات گران بعد از پیدا کردن این جوان عملیات انتقال این جوان را با احداث کارگاه از روی رودخانه و صخره آغاز و توانستند بعد از 12 ساعت عملیات جستجو و نجات این جوان را با سختی زیاد به روستای آب ملخ منتقل کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر سمیرم خاطرنشان کرد: منطقه گردشگری آب ملخ یا تخت سلیمان یکی از نقاط بسیار خطرناک گردشگری در سمیرم است که تاکنون 50 نفر گردشگر در این نقطه بر اثر بی‌احتیاطی به داخل رودخانه سقوط کرده‌اند که حتی جنازه بیشتر آن‌ها پیدا نشده است.

موسوی اظهار کرد: گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند بر اثر سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی برای گرفتن یک عسل به داخل رودخانه سقوط که جان خود را از دست می‌دهند زیرا رودخانه آب ملخ تاکنون جان 50 نفر را گرفته و جنازه تعداد زیادی پیدا نشده است

به گزارش فارس، رودخانه آب ملخ جنوبی‌ترین رودخانه در سمیرم است که تمامی رودخانه‌های که از سمیرم سرچشمه می‌گیرد از این نقطه از شهرستان خارج می‌شود و در سال جاری به دلیل بارندگی‌های زیاد این رودخانه بسیار پر آب و خروشان است آب ملخ یکی از نقاط گردشگری در فاصله 55 کیلومتری جنوب سمیرم و در فاصله 215 کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع‌شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟