گرمای شدید در مرز آمریکا جان ۷ مهاجر را گرفت

 خبر مرگ این هفت مهاجر حاکی از خطر بالای گرمای شدید تابستانی آمریکا برای موج خانواده‌های آمریکای مرکزی است که از مرز مکزیک و آمریکا وارد این کشور می‌شوند.

به گفته مقامات محلی آمریکا این زن و سه کودک احتمالا چند روز پیش از روز یک‌شنبه که نیروهای گشت مرزی ایالات متحده‌ اجسادشان را در "ریو گرانده" جنوب تگزاس یافته‌اند، جان باخته‌اند. تصور می‌شود علت مرگ‌ آن‌ها قرار گرفتن در معرض گرما و کم‌ آبی در منطقه‌ای در حدود ۲۹ کیلومتری شرق شهر "مک‌آلن" بوده باشد.

نمایندگان گشت مرزی ایالات متحده در منطقه "دل ریو"ی تگزاس پس از تماس‌هایی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ ژوئن مبنی بر گم شدن چند مهاجر، اجساد دو مرد را در نزدیکی شهر "کریزو اسپرینگز" یافتند.

یک جسد تجزیه‌ شده دیگر نیز در سرچشمه رودخانه "ریو گرانده" در نزدیکی "نورماندی" تگزارس در تاریخ ۲۰ ژوئن کشف شده است.

بازداشت مهاجران ثبت نشده از ماه مه سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون به بالاترین میزان خود رسیده است که نزدیک به ۶۰ درصد آن‌ها را کودکان و خانواده‌هایی تشکیل می‌دهند که برای گرفتن پناهندگی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند.

دولت ترامپ محدودیت‌هایی مبنی بر تعداد افرادی که روزانه بتوانند از طریق دروازه‌های ورودی آمریکا پناهنده شوند، اعمال کرده و مصاحبه‌هایی که چندین ماه به طول می‌انجامد بسیاری از خانواده‌ها را مجبور می‌کند تا برای رسیدن به مقصود خود دست به عبور خطرناک از مرزهای آمریکا بزنند.

قاچاقچیان نیز جان مهاجران را با رها کردن آن‌ها در مناطق متروکه مرزی و عبور دادن مهاجران از طریق رودخانه "ریو گرانده" با قایق‌های چوبی به خطر می‌اندازند.

هم‌چنین افزایش امنیت و حصارکشی اطراف مرزهای آمریکا و مکزیک بدان معناست که مهاجرانی که اخراج شده‌اند برای طفره از ترک کشور و بازگشت به آن اغلب مسیرهای بسیار خطرناکی را بپیمایند.

در اوایل ماه جاری میلادی یک دختر شش ساله هندی پس از آن که قاچاقچیان یک گروه از مهاجران را در بیابان‌های دورافتاده مرزی آمریکا رها کردند، جان باخته بود. تصور می‌شود در ماه آوریل نیز یک مرد و سه کودک مهاجر به دلیل واژگونی قایقشان در رودخانه "ریو گرانده" کشته شده باشند.

بنا بر گزارش رویترز، گشت مرزی ایالات متحده از کشته شدن ۲۸۳ مهاجر در مرزهای آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داده‌ است. این در حالی است که فعالان حقوق بشر اعلام کرده‌اند شمار این قربانیان بسیار بیشتر از این آمارهاست چرا که اجساد بسیاری از مهاجران مفقود شده و کشته شده در این مناطق هرگز پیدا نشده و اطلاعات ثبت شده توسط گشت مرزی آمریکا شامل تمام موارد ثبت شده توسط مقامات محلی نمی‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484821 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟