محمدرضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به انتشار خبر فوت خانمی به دلیل بیماری تب کریمه کنگو در برخی از سایت‌ها و کانال‌های خبری یزد، گفت: به احتمال زیاد مرگ وی به علت بیماری تب کریمه کنگو بوده است، اما این مسئله مورد تائید قطعی دانشگاه نیست و با مشخص شدن جواب آزمایش تا ۴۸ ساعت آینده ، نتیجه بطور قطعی اعلام می‌شود.

وی درباره روند مراجعه بیمار به مراکز درمانی استان، اظهار داشت: خانمی ۱۹ ساله چند روز پیش با علائم دل درد، اسهال و استفراغ شدید به بیمارستان ابرکوه مراجعه می‌کند که بعد از انجام آزمایشات برای درمان به استان یزد منتقل می‌شود که متأسفانه بعد از انتقال به مرکز استان فوت می‌کند.

دهقان افزود: بیمار از اهالی زابل بوده که برای درمان به یزد مراجعه کرده است که متاسفانه به دلیل مراجعه و تشخیص دیر هنگام جان خود را از دست داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه با اشاره به وضعیت مناسب استان یزد در مهار و کنترل بیماری تب کریمه کنگو به شهروندان توصیه کرد: گوشت را از مراجع رسمی خریداری کنند، گوشت مهر دامپزشکی داشته باشد، حتما بعد از خریداری ،گوشت به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود، حتی المقدور احشا گوسفند مصرف نشود و در صورت تمایل به خرید احشا گوسفند مثل قلوه و جگر، از مراکز رسمی خریداری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

فیلم آرشیوی از دفن یک بیمار تب کنگو

 

کدخبر: 477462 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟