حجم ویدیو: 5.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:51

" صالح ال وهبئی" ۹ ساله یکی از این کودکان یمنی است. صالح یکی از پاهایش را بر اثر انفجار مین از دست داده است. او یکی از کودکانی است که به همراه ۶۵۸ شهروند یمنی دیگر در کلینیک یک بیمارستان مورد درمان قرار گرفته‌اند.

صالح در مورد حادثه‌ای که منجر به معلولیتش شد گفت: " من تا به حال مین ندیده بودم. اصلا نمی‌دانستم مین چه شکلی است. من با دوستانم در حال رفتن به خانه بودم که ناگهان روی مین رفتم. " این کودک با بیان اینکه می‌خواهم زندگی کنم گفت: " من فکر می‌کنم شجاع هستم. من از کسی که مین گذاری کرد و موجب شد تا من پایم را از دست بدهم نفرتی ندارم. من می‌خواهم وقتی بزرگ شدم یک پزشک شوم. "

در حالی که برادر ۱۸ ساله صالح در اتاقی که در نزدیکی بیمارستان اجاره کرده اقامت دارد صالح در حال انجام درمان در بیمارستان است. فاصله منزل صالح تا این بیمارستان با اتوبوس حدود ۳ ساعت است. آن‌ها در یک منطقه خارج از شهر زندگی می‌کنند و به کار کشاورزی مشغول هستند. صالح اکنون با کمک یک پای مصنوعی تا حدودی قادر به راه رفتن است. پزشک صالح میزان پیشرفت او را خوب توصیف کرده است.

گفتنی است؛ حدود ۱۱۰ میلیون مین فعال در جهان وجود دارد که سالیانه حدود ۲۰۰۰۰ نفر بر اثر انفجار آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 477110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟