جزییات کامل آتش سوزی هولناک بازار تاریخی تبریز / میزان خسارت بالاست! + فیلم و عکس های باورنکردنی
حجم ویدیو: 1.65M | مدت زمان ویدیو: 00:00:21

به گزارش رکنا، محمد قلیزاده مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در این باره بیان داشت؛ تیم‌های عملیاتی بلافاصله پس از حضور در محل حادثه و مشاهده دود و آتش شدید ضمن تقسیم بندی گروهای عملیاتی به تیم‌های مهار، کنترل و اطفا به اجرای عملیات اطفاء حریق این حادثه پرداختند.


وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی با استقرار در پشت بام و اطراف محل، آتش‌سوزی را تحت کنترل قرار داده و از سرایت آن به سرای‌های همجوار پیشگیری کردند. تیم‌های دیگر نیز ضمن رعایت همین اصول عملیاتی، عملیات اطفاء را به سرعت و ایثارگرانه در پیش گرفتند که خوشبختانه پس از حدود 5ساعت تلاش مداوم، این آتش‌سوزی به مرحله اطفاء کامل رسید.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تبریز وجود دود غلیظ، حرارت شدید و تجمع مردم و بازاریان در داخل بازار تبریز را از جمله مشکلات عملیات اطفایی این حادثه عنوان کرد و از شهروندان در خواست کرد: به هنگام بروز حوادث اینچنینی مسیر و محل را برای تیم‌های عملیاتی ترک کنند تا تیم‌های امدادی به سهولت بتوانند به تسریع عملیاتی بپردازند.
محمد قلیزاده افزود: خوشبختانه آسیب و صدمات جدی به آتش‌نشانان وارد نشده و تنها تعدادی دچار دودزدگی و آسیب‌های جزیی شده بود که تحت درمان قرار گرفت.
وی افزود: دلیل وقوع این حادثه و میزان خسارات وارده به مغازه‌ها، از سوی کارشناسان سازمان در دست بررسی است و متعاقباً اعلام خواهد شد.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تبریز به وقوع حریق مشابه در بازار ایکی قاپیلار در ۱۳ آبان ۱۳۸۸ اشاره کرد و افزود:
تیم‌های عملیاتی در عملیات اطفاء حریق رشادت و جان فشانی ویژه‌ای از خود نشانان داده و همین حادثه که 10 سال پیش رخ داده و در حدود 2 روز به طول انجامیده بود، امروز در عرض 5 ساعت به طور کامل اطفا کردند.
وی در پایان ضمن قدردانی از حضور امام جمعه محبوب تبریز، استاندار، فرماندار و شهردار کلانشهر تبریز، معاون خدمات شهری و اجرای شهرداری تبریز، شهر دار منطقه 3،مدیر بحران شهرداری، مدیر بحران استانداری، شورای شهر و همکاری صمیمانه و خودجوش آتش‌نشانان شهرستان‌ها، ارگان‌ها، نیروی‌های انتظامی، هلال احمر، اورژانس و سایر نیروهای حاضر در محل را ستود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 474965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟