عکس های وحشتناک از  طوفان در هند و بنگلادش

به گزارش رکنا، طوفان «فانی» روز جمعه به همراه بادهایی با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ایالت شرقی «اودیسا» را درنوردید. 
تا روز گذشته (شنبه) مقامات هند از کشته شدن سه نفر در این طوفان که منجر به سقوط سقف خانه‌ها، درختان و تیرهای برق شده است، خبر دادند. با این حال مقامات اعلام کردند که با باز شدن راه‌های ارتباطی و دسترسی به مناطق طوفان‌زده این تعداد افزایش خواهد یافت.
روز گذشته «فانی» از ایالت غربی «بنگال» عبور کرده و در حین تضیف شدن به سمت بنگلادش حرکت کرد.
تا روز شنبه کشته شدن دست‌کم ۱۲ نفر در بنگلادش و در طوفان همراه با بارش‌های سیل‌آسا به تأیید رسید و از آن جایی که شمار قربانیان این طوفان در بنگلادش تا بعدازظهر روز گذشته افزایش نیافت، به نظر می‌رسد آمادگی در برابر آن در این کشور نیز مناسب بوده است.
پیش‌بینی شده بود که این وضعیت آب و هوایی بد حدود ۱۰۰ میلیون نفر را در جنوب آسیا از جزایر «آندامان» تا کوه «اورست» در نپال تحت تأثیر قرار دهد.
شمار پایین تلفات حاکی از افزایش آمادگی هند در برابر چنین فجایایی به نسبت سال ۱۹۹۹ میلادی است که طوفانی قدرتمند منجر به کشته شدن حدود ۱۰ هزار نفر و ویرانی بخش‌های بزرگی از ایالت «ادویسا» شد.
مقامات از اختلالات گسترده برق، آسیب دیدن منابع آب، قطع خطوط تلفن و اینترنت و بسته شدن جاده‌ها به دلیل سقوط درختان و تیرهای برق در مناطق طوفان‌زده هند و بنگلادش خبر داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

طوفان هند1طوفان هند2طوفان هند3طوفان هند4

کدخبر: 474159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟