جاده ای که دولت نساخت ! مرد روستایی با دست خالی ساخت + عکس

به گزارش گروه ترجمه رکنا، یک مرد 45 ساله اهل روستایی در کنیا، بعد از این که با دست خالی جاده ای به طول یک مایل را در منطقه ای شلوغ و تنها با استفاده از وسایل ابتدایی حفر کرد، از طرف جامعه خود، مانند یک قهرمان تحسین شد.

مردم کاگاندا، روستایی کوچک در 80 کیلومتری شمال پایتخت کنیا، نایروبی، مدت زمان زیادی از دولت خواسته بودند که بر روی تکه کوچکی از جاده که مسیر رفت و آمد آن ها به مرکز خرید بود را نزدیک آنها کوتاهتر می کرد، کار کنند.

اگرچه ناحیه شلوغی که جاده قرار بود در آن ساخته شود از سوی متخصصین، مشخص شده بود، مسئولین محلی دائم پروژه را به تاخیر می انداختند ؛ بعد از این که مسیر میان بری که از طرف اهالی دهکده کاگاندا استفاده می شد، به دلیل اینکه در ملک خصوصی قرار داشت، حصارکشی شد، مردم هیچ انتخابی به جز پیاده روی روزانه 4 کیلومتری نداشتند.

مرد روستایی به تنهایی جاده ای را ساخت

همین موقع بود که مرد 45 ساله تصمیم گرفت خودش دست به کار شود و جاده ای که اینقدر منتظرش بودند را به طور رایگان و با دستان خودش بسازد.

نیکولاس موچامی که خرج زندگیش را از راه کارهای عجیب در طول روز و نگهبانی در طول شب به دست می آورد، داوطلب شد تا 2 کیلومتر از مسیر جاده را تنها با استفاده از ابزار کشاورزی بسازد. بدون خستگی از 7 صبح تا 5 بعداز ظهر به مدت 6 روز پشت سر کار کرد، مرد 45 ساله تصمیم گرفت تا 1.5 کیلومتر از جاده را از بوته ها پاک کند، تا جاده برای راندن ماشین به اندازه کافی پهن باشد.

با اینکه هنوز 500 متر مانده بود تا جاده تمام شود، موفقیتی که کسب کرده بود به تیتر اخبار بین المللی تبدیل شد.

موچامی گفت:من چندین بار عاجزانه از مسئولین درخواست کردم که جاده را بسازند، ولی تمام آنها بیهوده بودند، سپس تصمیم گرفتم خودم به وسیله ی ابزار کشاورزی، برای کمک به زنان و بچه ها و صرفه جویی در زمان، جاده را بسازم.

موچامی کمی به خود استراحت داد تا به کار عادی خود بازگردد، ولی تصمیم دارد تا ادامه مسیر را پاکسازی کند و سپس کل جاده را مسطح سازد، اگرچه جاده هنوز کامل نشده است، ولی توسط دانش آموزان و معلمین مدارس ابتدایی و راهنمایی کاگاندا استفاده می شود.

یک مرد 68 ساله در مورد موچامی چنین می گوید:ما به او مدیون هستیم، در حقیقت من ترتیبی خواهم داد تا هنگامی که او در حال ساخت باقی مسیر جاده است، مردم به او غذا بدهند.

من خیلی خوشحالم که بعد از دو سال که به دلیل وضعیت بد جاده نمیتوانستم به کلیسا بروم، دوباره امکانش برایم فراهم شده است، من خیلی از لحاظ بدنی ضعیف هستم.نکته جالب اینجاست که با وجود اینکه مردم 6 روز نیکولاس را در حال حفر جاده دیدند، هیچ کدام از آنها به او کمک نکردند، چون نمی خواستند مجانی کار کنند.

نیکولاس به بی بی سی گفته است که هر کس از آنجا عبور می کرد، می پرسید آیا کسی به او پولی پرداخت کرده است.داستان نیکولاس موچامی هفته گذشته در کل دنیا پخش شد و افراد زیادی از او به عنوان قهرمان، یاد کردند و همزمان مسئولین محلی را به علت تعلل در انجام وظیفه محکوم کردند.برخی، از دولت خواستند که حداقل کار مرد را کامل کند و جاده را ارتقا بدهد.

این مرد نمونه، سایر قهرمان های تنها را که زمان خود را وقف مردم و جامعه کردند به ما یادآوری می کند، مانند داسترا مانجی، مردی که کوه را جا به جا کرد.مرد ناتوانی که سه سال را صرف کندن کوه کرد، یا مرد دیگری در روستای کوچکی در چین که 36 سال کانال آبی را از میان 3 کوه کند، تا به مردم دورافتاده روستایش، آب برساند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 472431 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟