جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در ساعت ۱۱:۱۳ دقیقه ظهر امروز در بلوار شهید اردستانی شهرک آتی شهر وقوع یک فقره آتش سوزی گزارش شد.

وی افزود: مأموران ۳ ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی نظیر خودروهای تنفسی، نردبان‌های بلند به محل حادثه رفته و ظرف مدت ۳ دقیقه به محل حادثه رسیدند.

ملکی گفت: آتش نشانان با حضور در محل دریافتند که در طبقه منفی دو یک ساختمان ۸ طبقه ۶۴ واحد یک انباری حدوداً ۱۴ متری دچار حریق شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: علیرغم وجود خودروهای پارک شده در محل قفل در انباری شکسته شد و مشخص شد که تعدادی لاستیک دچار آتش سوزی شده است که دود بسیار غلیظی به طبقات بالا رفته بود.

وی افزود: آتش نشانان به سرعت از سرایت آتش جلوگیری کردند و از شعله ور شدن خودروها هم جلوگیری شد و پس از آن آتش نشانان با دستگاه های تنفسی به داخل ساختمان رفته و بین ۴۰ تا ۵۰ نفر از ساکنان حاضر در ساختمان را به سلامت از محل خارج کردند که خوشبختانه مورد مصدومیتی نداشتیم.

ملکی گفت: نیروهای آتش نشان در حال لکه گیری و تخلیه دود و ایمن سازی هستند و بعد از آن هم کارشناسان به بررسی محل خواهند پرداخت تا علت وقوع حادثه مشخص شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در این محل ۴ بلوک ساختمان کنار هم قرار داشتند و از طرق مختلف به هم راه داشتند و پارکینگ‌ها با هم مرتبط بودند که این موضوع بسیار خطرناک است و ما تأکید کرده ایم که برای ایمن سازی باید حوزه بندی ها ایجاد شده باشد و نباید پارکینگ‌ها به هم راه داشته باشند.

وی گفت: ما شاهدیم که در زیرزمین یک ساختمانی آتش سوزی رخ می‌دهد اما دود این آتش از یک ساختمان دیگر خارج می‌شود و افراد حاضر در آن ساختمان را درگیر می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟