۲۴۹ نفر در تصادفات محورهای خراسان جنوبی جان خود را از دست دادند

مصطفی جعفرزاده صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پزشکی قانونی به عنوان بازوی قوه قضائیه در چهار حوزه معاینات بالینی، تعیین علت فوت، آزمایشگاه تخصصی و کمیسیون‌های تخصصی فعالیت می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۷۱ مورد مراجعه به پزشکی قانونی در استان وجود داشته است، بیان کرد: از این تعداد حدود ۳۲ درصد را خانم‌ها و بقیه آن را آقایان تشکیل داده‌اند که نسبت به سال قبل از آن رشد حدود ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

جعفرزاده با بیان اینکه بر حسب جمعیت رتبه ۲۸ کشور در مراجعه مردم به پزشکی قانونی را داریم، ادامه داد: بیشتر مراجعات نیز در شهرستان بیرجند صورت گرفته است.

وی افزود: در سال ۹۷ تعداد سه هزار و ۲۷۶ مورد پرونده نزاع در پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی تشکیل شده است که رشد ۹ درصدی نسبت به سال قبل از خود را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین در سال قبل چهار هزار و ۱۶۹ مورد معاینه مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی در خراسان‌جنوبی داشته‌ایم که رشد ۳۴ درصدی نسبت به سال قبل از خود را نشان می‌دهد.

جعفرزاده اظهار کرد: در سال ۹۷ تعداد ۲۴۹ نفر در خراسان‌جنوبی بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند که با توجه به آمار ۲۴۵ مورد در سال ۹۶ نشان از رشد یک درصدی دارد.

وی بیان کرد: از این تعداد فوت شده ناشی از حوادث ترافیکی ۵۲ مورد در طبس، ۴۹ مورد در بیرجند و ۴۸ مورد در نهبندان بوده است که نشان می‌دهد هر چند تصادفات در محور بیرجند به قائن کم شده ولی در محورهای دیگر چون محورهای طبس تصادفات منجر به فوت افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی ادامه داد: متأسفانه فوتی‌های ناشی از تصادف در جاده‌های روستایی در سال ۹۷ از ۱۶ مورد به ۳۳ مورد افزایش یافته که یک رشد ۱۰۶ درصدی را نشان می‌دهد.

جعفرزاده با اشاره به معاینه ۴۵۱ مورد معاینه جسد در سال ۹۷ گفت: همچنین تعداد پرونده‌های قصور پزشکی در سال گذشته ۳۲ مورد بوده که در ۲۱ پرونده درجات قصور پزشک محرز شده است.

وی یادآور شد: ۱۴۸ مورد پرونده سقط جنین درمانی در سال گذشته تشکیل شد که در ۹۸ مورد مجوز سقط صادر شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 469774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟