«چندی پیش فیلمی تقطیع شده درباره بریدن دست یکی از مراجعه کنندگان به یکی از مراکز هلال احمر منتشر شد که این اتفاق را به نیروهای ‎هلال احمر منتسب می کرد. اما اصل موضوع چه بود؟

افراد بسیاری این روزها خود را سیل زده معرفی کرده و طلب چادر و سایر اقلام امدادی می کنند.

‌خانمی که مدعی بود از اهالی سیل زده منطقه ‎شعیبیه است جهت گرفتن چادر به هلال احمر شوشتر مراجعه کرد. چون معرفی نامه یا حواله همراه نداشت، نیروهای هلال احمر او را با احترام به فرمانداری و یا جهاد شوشتر ارجاع دادند؛

‌ولی او همچنان با اصرار و پافشاری و با توهین و سر وصدا و حتی دمپایی به دست گرفتن برای فشار به نیروهای امدادی، اقدام به جوسازی کرد.

نیروهای ‎هلال احمر برای جلوگیری از ادامه بحث اقدام به بستن پنجره کردند که متاسفانه آن خانم باضربه زدن به پنجره شیشه را شکست و دستش دچار آسیب شد.

‌این خانم توسط امدادگران هلال احمر درحضور مردم و نیروی انتظامی به درمانگاه هلال احمر انتقال داده شد و خدمات پزشکی رایگان دریافت کرد.

متاسفانه اطرافیان این خانم با سواستفاده جهت بدنام کردن و نادیده گرفتن زحمات نیروهای داوطلب ‎هلال احمر اقدام به شایع پراکنی در فضای مجازی کردند.

‌همانگونه که در فیلم گرفته شده از داخل مرکز مشهود است، شیشه توسط این خانم شکسته و سپس با انتشار یک فیلم تقطیع شده ماجرا به نیروهای هلال احمر منتسب شده است.

‌جمعیت ‎هلال احمر ضمن دعوت از همه افراد به حفظ خونسردی و آرامش در این شرایط، چنین اقدامات رسانه ای را در راستای فشار مضاعف برای اختلال در روند امدادرسانی به مردم خصوصا از سوی رسانه های خارج از کشور می داند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 469049 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟