به گزارش گروه حوادث رکنا، باقر چعب، بخشدار شعیبیه شوشتر با اشاره به طغیان رودخانه دز گفت: ۱۹ روستای این بخش اکنون در محاصره سیلاب قرار دارند.
وی بیان داشت: تاکنون ۳۰ روستای بخش شعیبیه شوشتر با جمعیت ۱۳ هزار نفر که در حاشیه رودخانه دز قرار دارند، به منظور جلوگیری از حوادث تخلیه شدند.
چعب تصریح کرد: طغیان رودخانه دز باعث شده سبب نفوذ آب در خانه‌های تعدادی از روستا‌های این منطقه از جمله؛ بهله، یذاب، عیله شده است.
بخشدار شعیبیه شوشتر با اشاره به اسکان روستا‌های سیل زده در کمپ‌های گوریه و بنه کاظم، اذعان داشت: تلاش برای تامین نیاز ساکنان این اردوگاه‌ها در حال انجام است، اما همچنان به اقلامی از قبیل: چادر، امکانات اولیه و مواد شوینده نیاز داریم.
به گفته این مقام مسئول، بیش از ۱۵ هزار نفر در اردوگاه‌های هلال احمر اسکان یافته اند و بقیه روستاییان به خانه خود در خارج از منطقه یا منزل اقوام رفته اند.
باقر چعب در ادامه افزود: ۲ کمپ نیز برای احشام روستاییان پیش بینی شده است.
وی به طغیان رودخانه دز در فروردین ۹۵ اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این تجربه ترمیم سیل بند ۳۰ ساله این بخش که ۶۵ متر طول دارد، از زمستان گذشته با همکاری اهالی و روحانیان و بسیج منطقه آغاز شد.
گفتنی است؛ خروجی سد دز که در حالت نرمال ۶۰۰ تا ۷۰۰ مترمکعب در ثانیه بوده، در روز‌های اخیر از ۲ هزار مترمکعب فراتر رفته و امروز جمعه به ۲ هزار و ۲۰۰ مترمکعب درثانیه رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟