دو کشته در رانش زمین/حوادث در استان قزوین مدیریت شد

 استاندار قزوین از پایگاههای برپا شده در سطح شهر قزوین برای جمع آوری کمک های مردمی برای سیل زدگان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین روز پنجشنبه به همراه علی فرخزاد معاون عمرانی، میقانی رئیس دفتر استاندار، حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین و علیرضایی مدیر روابط عمومی استانداری قزوین از پایگاه‌های برپا شده توسط هلال احمر برای جمع آوری کمک‌های مردمی در سطح شهر بازدید کرد.

استاندار قزوین ضمن حضور در ستاد جمعیت هلال احمر استان قزوین از نحوه بسته بندی کمک‌های جنسی مردم نوع دوست و ارسال آن به مناطق آسیب دیده هم بازدید کرد.

زاهدی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: باید بپذیریم که حوادثی مانند سیل را تا حدی زیادی می‌توان پیش بینی و برای کاهش خسارات ناشی از آن اقدام کرد تا شاهد فجایع بزرگی مانند آنچه در لرستان و فارس رخ داد نباشیم.

وی بیان کرد: باید بپذیریم که دخالت انسان‌ها در طبیعت بسیار خطرناک است و خشم طبیعت می‌تواند زیان‌های جبران ناپذیری به ما وارد کند به همین دلیل هم مردم و هم مسئولان باید به محیط زیست احترام بگذارند و در صیانت از آن بکوشند.

استاندار قزوین یادآور شد: بی توجهی به هشدارهای کارشناسان و دخالت غیرکارشناسی در سازه‌ها و رودخانه‌ها و ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها امروز موجب تحمیل خسارات جبران ناپذیری شده لذا باید از این حوادث درس بگیریم و بدانیم حادثه همیشه در کمین است و باید با احترام به طبیعت از تهدیدات احتمالی و طبیعی آن بکاهیم.

حوادث در استان قزوین مدیریت شد

زاهدی بیان کرد: در استان قزوین هم با تهدیدات جدی سیل مواجه بودیم که خوشبختانه مراکز تهدید شناسایی و پس از بازدید از رودخانه‌ها در محل تصمیم گیری کردیم تا حوادث به حداقل برسد.

بارش‌ها در استان قزوین بی سابقه بود

وی با اشاره به میزان بارش‌ها در روزهای اخیر هم گفت: حدود ۶۸ میلیمتر بارندگی در ۴۸ ساعت در استان رخ داد که معادل یک سوم بارش‌ها در سال زراعی قبل و حتی سال‌های گذشته بود که این امر بی سابقه بود.

زاهدی گفت: دبی رودخانه‌های استان نیز بسیار بالا رفت و تلاش کردیم تا روستاهای در معرض سیل آسیب نبیند که برنامه‌ها مدیریت شد اما به بخش کشاورزی و جاده‌های روستایی آسیب‌هایی وارد شده که میزان آن مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: تأسیسات زیربنایی، اراضی کشاورزی و جاده‌ها بیشترین آسیب را دیده و تیم‌های کارشناسی برای ارزیابی میزان خسارت‌ها بسیج شده‌اند.

دو کشته در رانش زمین

استاندار قزوین در خصوص میزان خسارت‌ها در استان گفت: در اثر رانش زمین دو نفر در استان جان خود را از دست دادند و چند واحد مسکونی روستایی نیز تخریب شده است اما برآورد دقیق خسارت‌ها در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

کمک رسانی به سیل زدگان متمرکز شده است

استاندار قزوین با اشاره به ضرورت کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده اظهار داشت: جمعیت هلال احمر، کمیته امداد، سپاه به صورت متمرکز و محوری جمع آوری کمک‌ها را بر عهده دارند و سایر نهادها نیز بهتر است با هماهنگی این نهادها اقدام کنند تا شاهد توزیع عادلانه اقلام اساسی بین مردم سیل زده باشیم.

وی گفت: خوشبختانه دو کامیون اقلام اساسی مورد نیاز مردم مناطق سیل زده توسط جمعیت هلال احمر استان جمع آوری و به لرستان ارسال شده است و از سایر نهادها و مردم و تشکل‌ها انتظار داریم هموطنان خود را تنها نگذارند و با اهدای کمک‌های خود به یاری نیازمندان بشتابند.

استاندار قزوین و معاون عمرانی همچنین از رودخانه ارنجک که از محدوده داخل شهر قزوین عبور می‌کند نیز بازدید کرد و توصیه‌های لازم برای تعیین خروجی آب برای کاهش جریان آن در بارش‌های آینده داده شد.

در استان قزوین ۴۶ پایگاه برای جمع آوری کمک‌های مردمی و ارسال به مناطق سیل زده توسط جمعیت هلال احمر برپا شده است.

 برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟