به گزارش رکنا، مصطفی سالاری، استاندار گیلان با اشاره به آمادگی برای مقابله با خطرات سیل احتمالی در روز‌های آینده گفت: به منظور کنترل وضع موجود و جلوگیری از بروز هرگونه آسیب، تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی استان در وضعیت آماده باش قرار دارند تا نیرو‌های انسانی و تجهیزات در مواقع ضروری در دسترس باشند.

وی با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌ها از اقدامات موثر برای کنترل سیل در استان است که از چند ماه گذشته آغاز شد، افزود: این اقدام می‌تواند سهولت هدایت آب‌هایی که از جلگه و مناطق کوهستانی سرازیر تا به دریا منتقل شود را به دنبال داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه امسال در سد منجیل و سپیدرود شاهد افزایش قریب به ۱۵ درصدی آبگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم، اظهار داشت: هم اکنون ۹۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم.

سالاری از هموطنان خواست تا برنامه سفر و تردد خود در جاده‌های استان گیلان را متناسب با شرایط جوی تنظیم و از اسکان در حریم رودخانه‌های استان و مناطق حادثه آفرین خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به پیش بینی بارش برف برای امروز و فردا در مناطق کوهستانی گیلان گفت: نیرو‌های راهداری همچون گذشته و بر اساس هشدار‌های هواشناسی برای باز کردن مسیر‌ها آمادگی کامل دارند، اما لازم است تا مسافران هم در این ایام از سفر‌های غیرضروری به مناطق کوهستانی خودداری و به هشدار‌های اعلام شده توجه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 466645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟