شهردار نطنز از ریزش بخشی از کوه "شاگرد خلیفه" در این شهر براثر بارش شدید باران خبر داد.

علی پیراینده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در نطنز، اظهار کرد: براثر بارش بیش از ۴۵ میلیمتری باران در ۳۰ ساعت گذشته در نطنز بخشی از کوه "شاگرد خلیفه" ریزش کرد.

وی افزود: صبح امروز (سه‌شنبه) رانش کوه در کوه شاگرد خلیفه باعث مسدود شدن جاده نطنز به بادرود و همچنین مسدود شدن کانال دفع آب‌های سطحی شد که بلافاصله گروه‌های شهرداری و امدادی نطنز برای بازگشایی مسیر در محل حاضر شدند.

شهردار نطنز گفت: برای رفع این موضوع بلافاصله کانال از چند متر بالاتر را تخریب و آب به دشت هدایت شد و هم‌اکنون مشغول پاک‌سازی کانال ناشی از رانش کوه هستیم ولی در حال حاضر مسیر مسدود است و به‌زودی بازگشایی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه این حادثه خوشبختانه خسارتی در پی نداشته است، به تلاش واحدهای خدمات رسان شهرداری نطنز برای رفع آب‌گرفتگی اشاره کرد و افزود: از عصر روز گذشته تابه‌حال، ۶ منطقه در سطح شهر درگیر آب‌گرفتگی بوده که با تلاش واحدهای مختلف خدمات رسان شهرداری مشکل حل‌شده است.

فرماندار نطنز نیز در گفت وگویی جداگانه با خبرنگار ایسنا، از آماده‌باش نیروهای امدادی در نطنز براثر بارش شدید باران خبر داد وگفت: براثر بارش شدید باران در شهرستان نطنز و جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های فصلی نطنز، کلیه نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

یوسف حسنی بافرانی اظهار کرد: در پی بارش شدید باران در شهرستان نطنز، برای جلوگیری از هرگونه اتفاق، تمام گروه‌های امدادی و ستاد مدیریت بحران شهرستان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی افزود: در پی بارش باران و هشدارهای سازمان هواشناسی صبح روز گذشته (دوشنبه) دو جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرهای نطنز و بادرود تشکیل و کلیه تذکرات و هشدارها اعلام شد.

فرماندار نطنز گفت: در پی بارش شدید باران، رودخانه‌های فصلی جاری‌شده و آب‌ها به دشت‌ها هدایت‌شده است و خوشبختانه حادثه خاصی نداشته‌ایم، ولی بااین‌حال کلیه نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: به تمام مراکز ستاد اسکان در مدارس، دانشگاه‌ها، بقاع متبرکه و هر نقطه‌ای که قابلیت اسکان اضطراری داشته باشد دستورات لازم ابلاغ‌شده تا برای اسکان مسافرین آماده باشند.

حسنی در ادامه از هموطنان خواست تا برای عکس گرفتن از سیل و یا مشاهده آن در مسیل رودخانه‌ها قرار نگیرند، زیرا این موضوع خطرناک و حادثه‌آفرین است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟